پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی در کربلا به ۹۸ درصد رسید

کادر مهندسی شرکت خیرات السبطین وابسته به حرم مقدس امام حسین(ع) از افزایش ۹۸ درصدی پروژه مسقف کردن خیمه‌گاه حسینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، حاکم مشکور، مدیر پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی گفت: ۹۸ درصد از پروژه در خیمه‌گاه حسینی تکمیل شده است. این پروژه شامل مسقف کردن، پوشاندن خیمه‌گاه حسینی شریف به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با استفاده از سازه‌های آهنی و بتنی است.

مشکور افزود: این پروژه شامل ساخت پنج خیمه کوچک به ابعاد ۱۰ در ۵ متر و یک خیمه بزرگ به ابعاد ۱۲ در ۱۰ متر است. سازه این خیمه‌ها با کاشی کربلایی مزین به کتیبه های اسلیمی و آیات قرآنی نصب شده بر سقف جدید است، علاوه براین، کارهای برق رسانی و مکانیکی و تجهیز آنها با سیستم خنک کننده پیشرفته و ترانسفورماتورها انجام شده است.

پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی در کربلا به ۹۸ درصد رسید

وی ادامه داد:  نمای بیرونی و جانبی خیمه‌گاه حسینی به ارتفاع سه متر اضافه شده است. همچنین دو گنبد نمادین برای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)  تخریب شد تا ارتفاع یک و نیم متری به این دو گنبد اضافه شود که با ارتفاع ساختمان‌های مجاور متناسب باشد و بنایی از سازه یکپارچه است که روی آن کاشی کربلایی نصب شده است.

المشکور گفت: هدف از مسقف کردن خیمه گاه حسینی الگوبرداری از تاثیر تاریخی واقعه دردناک طف و مکان امام حسین(ع) و خاندان اطهارش است.

وی افزود: مسقف کردن و همه خیمه ها با کتیبه‌ها و تزئینات اسلامی و آیات قرآنی تزئین برای محافظت از صحن خیمه گاه از تاثیرات و نوسانات آب و هوایی و ایجاد فضای عبادی مناسبت برای میلیون‌ها زائر که در طول سال به استان کربلا می آیند، انجام می شود.

پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی در کربلا به ۹۸ درصد رسید

مساحت کل خیمه‌گاه حسینی پس از توسعه و مسقف کردن نزدیک به پنج هزار متر مربع می رسد. زیرا ساختمان خیمه گاه در سه طبقه و دارای مهمانسرا برای آقایان و زنان است. علاوه براین شش خیمه گاه واقعه طف را شبیه سازی می کند. این پروژه توسط شرکت خیرات السبطین و با نظارت اداره پروژه های راهبردی در آستان مقدس حسینی اجرا می شود.

خیمه‌گاه(مخیم) از زیارتگاه‌های شیعیان در کربلاست که در محل برپایی خیمه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است. بنای نخستین آن به قرن دهم قمری برمی گردد. این مکان در جنوب غربی حرم و ۲۵۰ متری صحن قرار دارد.

پروژه مسقف کردن خیمه گاه حسینی در کربلا به ۹۸ درصد رسید

کد خبر 1760245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha