شکل سنتی مراسم ملی مذهبی نیاز به تحول و تازه‌سازی دارد

حجت‌الاسلام موسی‌پور با اشاره به رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید مدیریتی گفت: شکل سنتی مراسم ملی مذهبی نیاز به تحول و تازه‌سازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در دیدار با اعضا و مدیران مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و فعالین مردمی در خطاب به مدعوین گفت: کار شما مصداق اَتَم آیه ۳۲ سوره حج است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بزرگداشت مناسب‌ها، زیارت قبور ائمه، برگزاری مجالس مذهبی و مراسم ملی و... را شعائر الهی دانست و خاطرنشان کرد: کسی که در این مسیر حرکتی انجام دهد نشانه و باعث تقوا است.
وی در تکمیل این بخش از سخنانش تصریح کرد: هر حرکت و اقدامی که موجب تقویت نظام شود جزو شعائر الهی محسوب می‌شود و به عنوان فریضه برای فرد واجب است و برای او حسنه نوشته می شود.
حجت‌الاسلام موسی‌پور سپس به رویکرد متفاوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در دوره جدید مدیریتی اشاره و بیان کرد: مهمترین آن مردمی سازی مراسم است که گرچه به ظاهر ساده اما نیاز به بحث و بررسی از ابعاد مختلف دارد.
وی در توضیح این موضوع با طرح این پرسش که مگر مراسمی داریم که مردمی نباشد؟ پاسخ آن را بسته به نوع تعریف مردمی‌سازی دانست و بیان کرد: منظور ما بکارگیری مردم در همه شئون یک مراسم است.

وی تنوع در مراسم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه شکل سنتی مراسم نیاز به تحول و تازه‌سازی دارد؛ افزود: حتی نوع ظهور و بروز می‌تواند متفاوت از خیابان باشد زیرا ذائقه نسل جوان متفاوت است و فضای مجازی عرصه ظهور است که شورای هماهنگی باید از آن برای اهداف نظام استفاده کند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: باید یک حرکت علمی جدی برای نوآوری در برنامه ها شکل بگیرد و توجه به جوان و نوجوان از ضرورت‌هایی است که حتماً باید در اولویت باشد.
وی تاکید کرد: باید سراغ نسل جوان رفت که بهتر و باانگیزه تر از ما مراسم برگزار می‌کند و توجه به بانوان نیز در برنامه‌ها باشد.

کد خبر 1760251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha