این کانون مسجدی راز و رمز رسیدن به آرامش را می‌آموزد

از اقدامات جالب کانون فرهنگی هنری شهید شاکری لارستان، برگزاری دوره های روانشناسی و مشاوره است که در قالب طرح «مشکات» اکنون ششمین سال اجرای آن را تجربه می کند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| آرامش برای انسان‌ها از جمله اهداف اساسی زندگی است که هر فردی به دنبال آن است. اما اینکه چگونه می‌توان به آرامش دست یافت و در این دنیای پر از استرس و نگرانی، چگونه می‌توان ذهن و روح خود را به حالتی آرام و ساکن درآورد، مسئله‌ای است که هر فرد در زندگی خود با آن مواجه است.

یکی از راه‌های تأمین آرامش در زندگی از طریق توانایی مدیریت استرس و کنترل بلاتکلیفی‌ها است. انسان باید قدرت انطباق و توازن با تغییرات و پیچیدگی‌های زندگی را پیدا کند تا بتواند به آرامش برسد. به علاوه، تفکر مثبت، پذیرش واقعیت‌ها و ایجاد اولویت‌های درست نیز می‌تواند به افزایش سطح آرامش و رضایت از زندگی کمک کند.

نحوه رسیدن به آرامش مسئله ای است که انسان ها باید آن را فرا بگیرند تا با بهره گیری از تکنیک ها و روش ها، به یک زندگی آرامش بخش دست پیدا کنند. این تکنیک‌ها به فرد کمک می‌کند تا از ذهن پرتی و نگرانی‌ها فاصله گرفته و به ضمیر عمیق خود متصل شود.

علاوه بر این، ایجاد ارتباط صمیمانه با دیگران، برقراری ارتباط با طبیعت و داشتن روابط سالم و پایدار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این عوامل می‌تواند به افراد کمک کند تا از احساس تنهایی و انزوا فاصله گرفته و به طریقی آرامش بخش و احساس تعالی و ارزشمندی را تجربه کند.

تلاش برای رسیدن به آرامش

تلاش انسان‌ها برای رسیدن به آرامش نیازمند توجه به مباحثی چون مدیریت استرس، تفکر مثبت، فعالیت‌های آرامش‌بخش، ارتباطات عمیق با دیگران، و ارتباط با طبیعت است. با فراگیری این مسیر و تمرین روزانه، هر فرد می‌تواند به آرامش دلخواه خود دست یابد و زندگی را با رضایت و شادی مملو از این احساسات سیراب کند.

این کانون مسجدی راز و رمز رسیدن به آرامش را می‌آموزد

از اقدامات جالب کانون فرهنگی هنری شهید شاکری لارستان، برگزاری دوره های روانشناسی و مشاوره است که در قالب طرح «مشکات» اکنون ششمین سال اجرای آن را تجربه می کند.

مثبت اندیشی و شادکامی با مشکات

مشکات که مخفف «مثبت اندیشی، شادکامی، کمال، انسان شناسی و تحول» است؛ در طول فعالیت شش ساله خود، با بهره گیری از اساتید مجرب و حرفه ای در حوزه روانشناسی و مشاوره توانسته افراد و خانواده های متعددی را به سوی خود جذب و هر آنچه لازمه یک زندگی آرامش بخش است را به آنها بیاموزد.

هدف از اجرای طرح مشکات را آموزش تکنیک ها و مهارت های لازم به تمام افراد جامعه عنوان است که در راستای بهتر زیستن و ایجاد یک جامعه تمدن ساز و خانواده محور ضرورت دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شاکری معتقد است همه اعضای جامعه برای بهتر و شاداب زیستن، نیازمند آموختن تکنیک و مهارت هایی هستند تا ضمن بهره بردن از آن، طعم شادابی و تحول را در زندگی خود احساس کنند.

مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج، مهارت های همسرداری، مهارت های تربیت فرزند در همه سنین، آسیب شناسی روانی، شناخت انواع اختلالات و درمان آن و... محوریت طرح مشکات هستند که اسحاق شاکرپور به آن اشاره می کند.

این طرح که اکنون تمام کشور را زیر پوشش خود قرار داده با بهره گیری از یکصد استاد در حوزه مشاوره و روانشناسی، دوره های آموزشی خود را به صورت آنلاین و آفلاین به افراد جامعه ارائه می کند.

ایجاد یک جامعه تمدن ساز و خانواده محور

شاکرپور هدف از اجرای طرح مشکات را آموزش تکنیک ها و مهارت های لازم به تمام افراد جامعه عنوان می کند که در راستای بهتر زیستن و ایجاد یک جامعه تمدن ساز و خانواده محور ضرورت دارد.

از ویژگی های این طرح، خانواده محور بودن آن است؛ چرا که مشکات منحصر به یک گروه سنی خاص نیست و همه افراد جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان، زوج های جوان، زنان و مردان و سایر اقشار جامعه به صورت تخصصی را شامل می شود.

این کانون مسجدی راز و رمز رسیدن به آرامش را می‌آموزد

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شاکری معتقد است با توجه به پیشرفت روز به روز جامعه و همچنین جهت ایجاد یک جامعه شاداب و خانواده محور، لازم است همه افراد تکنیک ها و مهارت های زندگی را فرا گرفته و در زندگی خود جاری و ساری کنند.

ارائه انواع مقالات و تکنیک ها، ارائه کتاب های صوتی، برگزاری کلاس های آنلاین، امکان بهره مندی از مشاوره تلفنی در همه ساعات شبانه روز و اعطای مدرک از دیگر مزایای شرکت در طرح مشکات است.

از دیگر مزایای این طرح، در دسترس بودن و کم هزینه بودن آن است به نحوی که افراد می توانند با صرف کمترین هزینه، فایل های صوتی دوره های مختلف را دریافت و هر زمان که اراده داشته باشند از تجربیات اساتید مشاوره، روانشناس و روانپزشک بهره مند شوند.

البته علاوه بر آن، ارائه انواع مقالات و تکنیک ها، ارائه کتاب های صوتی، برگزاری کلاس های آنلاین، امکان بهره مندی از مشاوره تلفنی در همه ساعات شبانه روز و اعطای مدرک از دیگر مزایای شرکت در طرح مشکات است.

شاکرپور می گوید:به مناسبت ششمین سال تاسیس طرح کشوری روانشناسی و مشاوره مشکات، همه علاقمندان به مباحث روانشاسی می توانند به مدت ۲ هفته به صورت کاملا رایگان عضو کلاس های آنلاین ۴۰ روانشناس و مشاور طرح کشوری مشکات شده و از تمام کلاس ها در زمینه های مختلف روانشناسی بهره مند شوند.

جهت دریافت لینک از طریق پیام رسان ایتا مشخصات خود را ( نام و نام خانوادگی/تحصیلات/نام شهر/شماره همراه) به یکی از آیدی های EmeshkatT@ یا Kargah۹۱@ ارسال نموده تا لینک عضویت در گروه کلاسی برایتان ارسال شود.

کد خبر 1760258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha