وظیفه همه مسئولان تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام است

حجت‌الاسلام موسی‌پور با اشاره به نقش قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: وظیفه همه مسئولان تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، چهارشنبه(۵ اردیبهشت) در سفر به کرمان با حضور در جلسه شورای اداری استان راهبرد امام راحل در مبارزه علیه رژیم پهلوی و در پیروزی انقلاب تا زمان حیات‌شان را آگاهی بخشی، بصیرت‌دهی و بسیج توده‌ها دانست و افزود: امام این قدرت نرم را در واژگان ادبیات سیاسی جلا داد و این ابزار را علیه قدرت‌ها به کار گرفت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امام(ره) هیچگاه با جنگ مسلحانه و چریکی موافقت نکرد زیرا معتقد بودند راهبرد حضور مردم، انقلاب را به پیروزی می‌رساند و موجب تکوین، اثبات و استمرار انقلاب همین عامل مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف بود؛ گفت: امام از چهره‌های برجسته‌ای چون شهیدان مطهری و بهشتی برای اطلاع رسانی و سامان‌دهی حرکت های مردمی علیه رژیم پهلوی استفاده کرد و پس از انقلاب همین مسیر را ادامه داد و سال ۵۹ و در بحبوحه انقلاب که نظام با چالش‌های فراوان مواجه بود؛ نهادی ویژه همین هدف تشکیل دادند.
وی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و عنوان کردن این نکته که شورا تاکنون به خوبی انجام وظیفه کرده است؛ کارنامه عملکرد این شورا در برهه‌های مختلف از جنگ تحمیلی تا فتنه‌های مختلف را قابل توجه خواند و افزود: همه فتنه‌ها با قدرت مردم خنثی شد؛ از جمله ماجرای فتنه پیچیده و سهمگین سال گذشته که دشمن همه ابزارها و قدرت خود را به کار گرفته و حتی کسانی را که برای روز مبادا نفوذ داده بود، آشکار شدند و با وجود دستگاه‌های جاسوسیِ مجری و طراح و برنامه ریز  اما میلیون‌ها نفر از مردم به صحنه آمدند و آن را خنثی کردند.
حجت‌الاسلام موسی‌پور ادامه داد: استکبار قدرت مردمی نظام را دید در حالیکه گمان می‌کرد نظام پشتوانه مردمی خود را از دست داده به ویژه وقتی ۱۳ آبان، تبدیل به ۲۲ بهمن دیگری شد ادبیات آنان کاملاً تغییر کرد.
وی افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی حضور خنثی ساز توطئه‌ها در دو هزار و ۷۷۶ نقطه برگزارکننده راهپیمایی روز قدس امسال را نشانه قوت نظام دانست و تاکید کرد: هر کس به هر میزان این سرمایه اجتماعی را افزایش دهد وظیفه و فریضه و عبادت است و بالعکس اگر در جهت کاهش آن کار اقدام کند، گناه نابخشودنی است و برای همین رهبری بر مشارکت مردم تاکید دارند زیرا همه تلاش دشمن برای ناامیدی و اعتمادزدایی و دور کردن مردم از انقلاب است لذا وظیفه ما در افزایش این سرمایه اجتماعی بزرگ است.
وی خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای به دروغ و با سیاه‌نمایی؛ بزرگنمایی مشکلات و کوچک کردن خدمات نظام را هدف قرار داده که ما در تبیین و خدمت به مردم و ایجاد اعتماد برای آنان وظیفه سنگینی داریم که حضور مردم در همه صحنه‌ها گره‌گشا است و به همین دلیل امسال جهش تولید با مشارکت مردم است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه معضل اقتصاد مثل فضایی غبارآلود جلوی خدمات دولت را گرفته و این اقتصاد دولتی و مریض را باید درمان کرد که جز با مشارکت مردم امکان پذیر نیست؛ تصریح کرد: رشد اقتصادی مستمر و تولید با حضور مردم در صحنه امکان پذیر زیرا سرمایه‌های راکد در دست مردم زیاد است که اگر وارد چرخه تولید شود، تحولی ایجاد می کند که باید برای مردم ایجاد اطمینان کرد و پروژه هایی تعریف شود تا مردم سرمایه‌های خود را وارد تولید کنند.
وی با تاکید بر اینکه چالش‌های تولید را باید مدیریت کرد که یکی از آنها صرفه‌جویی است؛ اظهار کرد: در کشور ۱۰۰ میلیارد دلار اتلاف انرژی داریم که هیچ کشوری اینگونه با سرمایه خود بازی نمی کند.
حجت‌الاسلام موسی‌پور با بیان اینکه بهره وری در حالی در کشور ما کاهش یافته که یک سوم رشد اقتصادی را بهره وری تشکیل می‌دهد؛ بر توجه به این مهم در همه زمینه‌ها تاکید و در پایان بیان کرد: دولت  به نقش مردم توجه دارد و لازم است همه مسئولان باید با مردم ارتباط و سعی در حل مشکلات آنان داشته و برای افزایش حضور آنان تلاش کنند.

کد خبر 1760288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha