عبور مهندسان ایرانی از تحریم با سدسازی در سریلانکا

خلجی گفت: در شرایطی که تلاش می‌کنند نشان دهند ایران تحریم است اما توانستیم کیلومترها دورتر از ایران یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را در سریلانکا ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به دیگر کشورها، گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی متخصصان کشورمان در سریلانکا در حال انجام است و از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هم دعوت شد که برای افتتاح این پروژه‌ها حضور داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به فعالیت نزدیک ۴۰۰ نفر از مهندسان ایرانی در حوزه سدسازی در سریلانکا افزود: این متخصصان سدی بسیار پیشرفته از نظر دانشی ساخته‌اند که سدی معمولی نیست و موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را هم داشته و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با اشاره به آثار مثبت اقدامات فنی و مهندسی ایران در سریلانکا، خاطرنشان کرد: وقتی در شرایطی که تلاش می‌کنند نشان دهند ایران تحریم است ما ولی می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را در سریلانکا ارائه کنیم.

خلجی تاکید کرد: امیدوارم این اقدام، زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در این کشور در آینده شود. این اقدام نمونه‌ای از توان صنعتی ماست که کارهای بزرگی از آنان ساخته است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: پیش از انقلاب عمده این اقدامات را خارجی‌ها انجام می‌دادند اما اکنون در صنعت سدسازی با اتکا به داخل کار می‌کنیم و برای دیگر کشورها هم پروژه اجرا می‌کنیم.

وی گفت: این توانایی فقط در سدسازی نیست بلکه در راه‌سازی، پل‌سازی و ساخت مسیر ریلی هم وجود دارد و امکان اجرای آن در دیگر کشورها نیز میسر است.

کد خبر 1760313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha