«سند ملی خواندن» در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است

رمضانی گفت:«سند ملی خواندن» در شورای فرهنگ عمومی در راستای توسعه مطالعه و کتابخوان‌تر کردن مردم تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشست جمع خبرنگاران اظهار کرد: «سند ملی خواندن» در شورای فرهنگ عمومی در راستای توسعه مطالعه و کتابخوان‌تر کردن مردم، به تصویب رسیده است که درصورت ابلاغ شاهد تاثیرگذاری آن خواهیم بود.

وی توسعه کتابخانه سیار را از برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌های سیار در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطر نشان کرد: با دستور رییس جمهور قرار است ۲۰۰خودرو که قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه سیار را دارند برای راه‌اندازی کتابخانه سیار تخصیص یابد.

رمضانی سیاست دولت سیزدهم در راستای توسعه کتابخانه‌ای را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: در این راستا تاکنون بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و یا متوقف تکمیل و یا به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است‌،چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد،ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت،افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به تلاش برای اتصال مدارس به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در این راستا پیگیر ایجاد کتابخوانی در مدارس هستیم که براساس آن یک ساعت در هفته به موضوع کتابخوانی در مدارس اختصاص پیدا کند.

رمضانی یادآور شد: این طرح قبل ازاجرای کامل بصورت منطقه ای و آزمایشی اجرا می‌شود تا پس از رفع اشکالات بصورت منطقی به کل کشوری تسری یابد.

وی ادامه داد: درقالب این طرح باید مهارت و آداب خواندن و سیرمطالعاتی تدریس و همه معلمان و کتابداران درگیر موضوع شوند.

اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح و توجه به حوزه کودک و نوجوان، ایجاد کتابخانه در ۱۰ شهر فاقد کتابخانه استان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به عنوان برنامه‌های اولویت‌دار حوزه کتاب و کتابخوانی نیز توسط رمضانی مطرح شد.

کد خبر 1760343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha