بیرجند به ۱۰۹ کلاس برای خروج از بحران نیاز دارد

بهدانی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند به صورت دوشیفت کار می‌کنند، گفت: برای خروج از بحران ساخت ۱۰۹ کلاس درس نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید بهدانی امروز پنج شنبه (۶ اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: تأکید ما همواره بر جایگاه ارتقای معلمان می‌باشد و پیشرفت و رشد کشور در گرو توجه به مقام معلم است. 

وی با گرامیداشت هفته مقام معلم، گفت: به همین مناسبت مراسم غبارروبی گلزار شهدای معلم، آیین سپاس معلم با محوریت دبیرستان ۱۵ خرداد، مراسم یادبود ۵۶ معلم فقید در مسجد امام حسین(ع)، دیدار با خانواده شهدا و حضور در نماز جمعه بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اینکه برنامه استانی تجلیل از معلمان نمونه در سالم قلم‌چی بیرجند برگزار خواهد شد که ۲۴ معلم نمونه از شهرستان بیرجند هستند، ادامه داد: همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از معلمان پیشکسوت همزمان هفته گرامیداشت مقام معلم در بیرجند تجلیل می‌شوند.

بهدانی بیان کرد: تجلیل از ۳۰۰ نفر معلمان متولد ۱۳۴۶ در اردوگاه نوفرست، مسابقات ورزشی، مسابقه کتابخوانی مسطورا بین معلمان، اجرای پویش «این خنده را فراموش نخواهیم کرد» و حضور مسئولان در مدارس منتخب از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در شهرستان بیرجند است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با تأکید بر اینکه اقامه نماز جماعت در تمام مدارس این شهرستان افزود: با حمایت دستگاه‌های فرهنگی رشد ۱۰۰ درصدی امام جماعت روحانی در مدارس را داریم.

وی با بیان اینکه از ۳۸۰ آموزشگاه شهرستان بیرجند تعداد ۱۷ مدرسه نمازخانه ندارد، گفت: تلاش بر این است که مشکل این مدارس را مرتفع کنیم.

بهدانی با اشاره به برگزاری ارتقای آموزش قرآن در مدارس تصریح کرد: در دی ماه سال گذشته جشن شکرگزاری قرآن برای ۶ هزار دانش‌آموز بیرجندی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه ۳۶۰ محفل قرآنی کوچک در مدارس و همچنین دو کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان بین المللی و دانش‌آموزان در مساجد در شش ماه ابتدای سال تحصیلی جاری برگزار شد، عنوان کرد: تلاش کردیم در حوزه‌های مختلف سند تحول آموزش و پرورش به همه بخش‌های فرهنگی از جمله حوزه کتاب و کتابخوانی با اجرای «پویش موج خواندن» با حضور نویسندگان برجسته توجه کنیم.

وی یادآور شد: در مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب نوش»، سه هزار دانش آموز شهرستان بیرجند شرکت کردند.

بهدانی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ مدرسه پیوند بین مدارس و مساجد برقرار شده است، ادامه داد: حدود ۵۰۰ دانش‌آموز شهرستان بیرجند در این طرح مهاد (مهارت‌های هیجانی اردویی دانش‌آموزان) مشارکت کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در راستای عدالت آموزشی هزینه‌ای ایاب و ذهاب ۲۵۰ دانش‌آموز روستایی که در محل زندگی‌شان امکان تحصیل نبود، توسط آموزش و پرورش تقبل کردیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۴۰ نفر در دوره آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در دوره متوسطه که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و مجدد جذب شدند، تصریح کرد: همچنین امکان جذب ۱۵۰ نفر نیز به واسطه فوت، معلولیت و… میسر نشد.

بهدانی با اشاره به اینکه ۸۴ مدرسه دوره ابتدایی و چهار مدرسه متوسطه اول شهرستان بیرجند دوشیفته است، افزود: این چالش بزرگ کمبود فضای آموزشی در این شهرستان است و پایین‌ترین سرانه آموزشی را با ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز داریم.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه مشکل اساسی کمبود فضای آموزشی در منطقه حاجی‌آباد و مهرشهر است، تصریح کرد: ۱۰۹ کلاس درس برای مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان بیرجند در مهرماه امسال نیاز است.

وی به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش بیرجند بیان کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۴۵۰ معلم بازنشسته شوند اما ۳۱۵ معلم از طریق آزمون استخدامی و ۲۹ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان را جذب خواهیم داشت.

کد خبر 1760362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha