جهش تولید نیازمند کار فرهنگی است

آهنگر با اشاره به نقش فرهنگ در اقتصاد و تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: باید با تقویت اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر زمینه انجام کار فرهنگی در راستای تحقق شعار سال فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به شعار سال رهبری مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مقوله تولید با اقتصاد رابطه مستقیم دارد اما نباید برای تحقق جهش تولید از ایجاد آرایش خاص در حوزه فرهنگ غفلت شود.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در تقویت مشارکت مردم جهت تحقق جهش تولید، افزود: تلاش داریم دستگاه های فرهنگی استان برای تحقق این مهم ذیل شورای فرهنگ عمومی بسیج شوند.

آهنگر به تدوین ره نامه تبیینی نقش فرهنگ در جهش تولید با مشارکت مردم توسط شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: معتقدیم فرهنگ زیر بنای تمامی اقدامات اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بعنوان پیشران و یک ابزار ایجابی می تواند در تحقق این هدف نقش ایفا کند، ادامه داد: اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید چهار عنوان اصلی تبیین نقش فرهنگ در نسبت با جهش تولید با مشارکت مردم است.

آهنگر با بیان اینکه مردم برای اینکه پای کار تحقق شعار سال بیایند باید امید داشته باشند از این رو می طلبد تقویت اعتماد عمومی و امید آفرینی در جامعه مورد توجه باشد، خاطرنشان شد: نخبگان فرهنگی هنری مازندران در دنیا صاحب نام هستند باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد فرهنگ در این استان و جمهوری اسلامی ایران بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنانش به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با نگاه بومی محلی که در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: ۲۲جلسه تخصصی باهدف شناسایی و بررسی نظام مسائل استان برای تدوین این سند برگزار و تلاش شده از طرفیت اجرایی دستگاه ها، جامعه نخبگانی و تشکل های مردمی بهره گرفته شود.

آهنگر با بیان اینکه در گام اول تلاش شده ۵ مسئله اصلی استان برای تدوین این سند جمع آوری شود، یادآورشد: تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن- تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان - ضعف ساماندهی فعالیت های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان ۵مسئله مطروحه برای تدوین این سند می باشند.

کد خبر 1760368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha