طلاب از روز اول ورود به حوزه دغدغه تبلیغ دین داشته باشند

مدیر حوزه علمیه کرمان تبلیغ را اصلی‌ترین وظایف حوزه علمیه دانست و گفت: طلاب باید از روز اول ورود به حوزه نگاه تبلیغ دین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام عباس سلمه‌ای، صبح پنجشنبه(۶ اردیبهشت) در دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با طلاب و روحانیون کرمانی در مدرسه علمیه صالحیه؛ گفت: جهت‌گیری حوزه باید تبلیغی باشد زیرا وظیفه اصلی آن تربیت مبلغ است که متاسفانه تبلیغ در حوزه نهادینه نشده است.
مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه تبلیغ یک فن است و نیاز به آموزش دارد که در آموزش‌های حوزه حتماً باید به آن توجه ویژه شود؛ افزود: در سه سال اخیر این موضوع به همه مدارس علمیه توصیه و در این راستا رشته تبلیغ در سطح دو و سه راه‌اندازی شده و پیگیر راه‌اندازی آن برای سطح ۴ هم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه طلاب باید از روز اول ورود به حوزه نگاه تبلیغ دین داشته باشند که مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید دارند؛ اظهار کرد: یکی از مشکلات این است تبلیغ مسئول واحد ندارد که اگر دنبال هماهنگی تبلیغات دینی هستیم حوزه‌ها نیاز به رهبری دینی دارند.
حجت‌الاسلام سلمه‌ای با تاکید بر لزوم حمایت دولت از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مدارس، زندان و... نیاز به روحانی و مبلغ دارند اما با کمبود روحانی مواجه هستیم.

وی بخشی از مشکلات حوزه را معطوف به مسائل  اقتصادی و معیشتی دانست و تصریح کرد: موقوفات حوزوی در کرمان کم نیست اما این ثروت مردمی در اختیار حوزه نیست ضمن اینکه معادن عظیم استان به مسئولیت اجتماعی خود در قبال حوزه عمل نمی‌کنند.

کد خبر 1760384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha