بازدید مدیر موسسه تخصصی سواد رسانه کشور از خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی

مدیر موسسه تخصصی سواد رسانه کشور با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی از نزدیک با فعالیت‌های این رسانه آشنا شدند.

مصطفی ضابط-مدرس دانشگاه و مدیر موسسه تخصصی سواد رسانه کشور- با حضور در خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت جلو است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طی یک هفته ۲۰۰ سرویس هوش مصنوعی منتشر شد، افزود: هوش مصنوعی روز به روز در حال قوی تر شدن است و امکانات بیشتری ارائه می دهد.

مدرس دانشگاه و مدیر موسسه تخصصی سواد رسانه کشور ادامه داد: کسانی که از قافله هوش مصنوعی عقب مانده اند مانند کسانی هستند که از گوشی هوشمند عقب مانده اند.

ضابط با بیان اینکه هوش مصنوعی یک دستیار خوب است، افزود: قدرت یادگیری هوش مصنوعی مهم ترین وجه تمایز آن با دیگر سرویس ها محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: هوش مصنوعی جای انسان را نمی گیرد اما در مشاغل بسیار اثرگذار است و در کنار این چالش هایی دارد از جمله می توان به از بین رفتن خلاقیت و تنبل شدن انسان اشاره کرد.

مدرس دانشگاه و مدیر موسسه تخصصی سواد رسانه کشور در خصوص نقش هوش مصنوعی در تولید خبر عنوان کرد: هوش مصنوعی در حال فعالیت در زمینه جعل خبر، تصویر، هویت و صدا است و خبرگزاری ها باید هوشیار و بیدار باشند که هر خبری را بدون بررسی منبع آن منتشر نکنند.

ضابط در پایان گفت: هوش مصنوعی باید به یک ابزار کمکی تبدیل شود و می تواند یک راهنما و مشاور باشد اما مراقب باشیم که وابسته نشویم و خلاقیت را از ما نگیرد.

کد خبر 1760418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha