کاروان حجاج استان اصفهان عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: کاروان حجاج عمره مفرده اردیبهشت ماه و تمتع خردادماه از استان اصفهان عازم سرزمین وحی می شوند.

حجت الاسلام «حسین اژدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اعزام حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: متقاضیان عمره مفرده پس از چند سال وقفه امسال اعزام آنان آغاز خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان افزود: این دسته از حجاج در قالب سه کاروان بر اساس اولویت بندی صورت گرفته از فرودگاه شهید بهشتی راهی این سرزمین مقدس می شوند.

وی اضافه کرد: تدابیر لازم اعزام حجاج صورت گرفته و همزمان با سراسر کشور خدمات در مدینه و مکه به آنان ارائه می شود.

حجت الاسلام اژدری به مناسک حج واجب اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۵۰۰ نفر در قالب ۲۶ کاروان خردادماه به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد و در مراسم معنوی شرکت می کنند.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی برای این دسته از حجاج توسط کاروان ها در حال برگزاری بوده کنگره ای نیز برای آنان در استان اصفهان اجرا می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان یادآورشد: این کنگره اردیبهشت ماه برگزار شده و موضوعات مرتبط با حج، اعمال و معنویت آن برای حاجیان بیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعزام حجاج از فرودگاه شهید بهشتی انجام می شود، تصریح کرد: خدمات رسانی به حجاج با اعزام نیروهای متخصص انجام می گیرد.

حجت الاسلام اژدری با اشاره به فضای غلط در بعضی از مناطق برای کاهش حضور در مناسک حج، خاطرنشان کرد: حج واجب یک عمل عبادی بوده و امکان تغییر آن برای فرد واجب الحج وجود نداشته و نباید دچار مشکل و ابهام در خصوص این فریضه بشویم.

کد خبر 1760450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha