هنرمندان مشهدی در استقبال از بهار شادابی و طراوت را به زائرین هدیه می‌دهند

شهردار مشهدمقدس گفت: هنرمندان و همکاران فرهنگی ما کاری می کنند تا زائر حضرت رضا(ع) در مشهد از طراوت، شادابی و روحیه بخشی مشهد احساس رضایت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدرضا قلندرشریف شامگاه پنجشنبه(۶اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای شهری مشهد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری واگذاری برنامه‌های مناسبتی به مردم و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه تمامی این خدمات و اقدامات با حمایت‌های تمام و کمال شورای شهر شکل گرفت، گفت: سیاست گذاری‌ها و ریل گذاری فرهنگی شکل گرفته در بطن شورای ششم موجب شد امروز رضایت مندی مردم به طور کامل به دست بیاید.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه موضوع استقبال از بهار برای هنرمندان در مشهد دارای اعتبار ویژه‌ای است، بیان کرد: مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی شهری است که بر کرانه خورشید شکل گرفته که آن خورشید ولایت و امامت است. مشهد شهری است که واژه‌های شهروند و مسافر به عناوین مقدسی همچون مجاور و زائر تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشهد به خدمتی ویژه و خاص نیاز دارد، گفت: ارزشمندی کارها در مشهد به این است که این خدمات به رائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه می‌شود. یکی از مسائل برند شده در مشهد موضوع استقبال از بهار و جشنواره‌های است که در ایام نوروز شکل می‌گیرد.

قلندرشریف با اشاره به موضوع که المان‌های نوروزی توقعات را از مدیریت شهری در مشهد بالابرده است، گفت: ناظرین عملکرد مدیریت شهری مردم هستند بنابراین باید توجه داشت که انتظارات مردم هرسال افزایش می‌یابد.

شهردار مشهد با اشاره به سابقه ۱۶ ساله استقبال از بهار، بیان کرد: اظهار نظر واقعی زائران و مجاوران بر این است که مشهد در ایام بهار نشاط و سرزندگی خاصی را برای آنها به وجود می‌آورد. مدیران ارشد ملی و استانی بارها در سال جاری از اقدامات ویژه که در حوزه استقبال از بهار شکل گرفته بود؛ قدردانی کرده‌اند.

۲۹۰۰ المان و ۱۴ جشنواره ویژه 

قلندرشریف با تاکید بر اینکه اتفاقی که در حوزه‌های مختلف استقبال از بهار شکل گرفت خاص و ویژه بود، اضافه کرد: گل ارایی، جشن‌های محله ای، المان‌های هنری، تئاترهای خیابانی، جانمایی ۱۱۰۰ المان گل، ۱۴ جشنواره ویژه در گستره شهر، جانمایی ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه و جشنواره هنرهای نوری که جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرده، از جمله مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در استقبال از بهار ۱۴۰۳ بود.

شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: تمامی المان‌ها دارای پیام‌های رویداد محور بود که این پیام‌ها شامل مسائلی با موضوع ملی، حماسی، مذهبی، خانواده، فرهنگ رضوی، ماه مبارک رمضان و امام رضا (ع) بود.

وی یادآور شد: این زحمات از تابستان سال گذشته آغاز شد و امروز به اختتامیه آن رسیده ایم؛ هنر قیمت ندارد و نمی‌توان به شکل مادی برای ان عددی در نظر گرفت.

قلندرشریف تاکید کرد: از همه عزیزان به ویژه افرادی که وقت گذاشتند، ایده پردازی کردند و شبانه روز با شور و شعف این زحمات را برای شهر و حضرت رضا (ع) انجام دادند؛ تشکر می‌کنم. 

شهردار مشهدمقدس در پایان با اشاره به اقدامات موثر سازمان اجتماعی و فرهنگی، گفت: انسجام ایجاد شده در فعالیت‌ها نتیجه تلاش‌های معاون فرهنگی و تمامی مدیران این سازمان است.

پایان پیام/

کد خبر 1760456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha