مربی فرانسوی قدیمی‌ترین تیم در الجزایر به دین اسلام گروید

«پاتریس بومل» مربی فرانسوی تیم «مولودیه» در الجزایر به دین اسلام گروید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «محمد بروبی» مسئول رسانه باشگاه مولودیه الجزایر گفتم «پاتریس بومل» بازیکن سابق و مربی فوتبال فرانسوی تیم مولودیه الجزائر به دین اسلام گرویده است.

درحالی رسانه‌های الجزایر از خبر مسلمان شدن پاتریس بومل و گفتن شهادتین وی در یکی از مساجد الجزایر خبر دادند که محمد بروبی اعلام کرده است که بومل، سه ماه پیش به دین اسلام گرویده است.

منابع مطلع اعلام کردند: این خبر به دلایل خانوادگی و اداری به رسانه‌ها اعلام نشده بود.

منابعی در تیم مولودیه الجزائر گفتند: بومل از سه ماه پیش به اسلام گروید و ماه رمضان را روزه گرفت. چندی پیش خبر مسلمان شدن این مربی پس از سجده در یکی از مسابقات به بیرون درز کرد. بومل که نام «امیر» را برای خود برگزیده است، در این تیم به «حاج بوعلام» که یک اسم الجزائری خالص است، نامیده می شود که این مسئله نشان دهنده نزدیکی فرهنگی بین این مربی و اطرافیانش است.

این مربی فرانسوی در ماه مارس ۲۰۲۳ هدایت این تیم را برعهده گرفت. تجربه یک ساله برای این مربی سابق تیم ملی ساحل عاج کافی بود تا با مسلمانان در الجزائر ادغام شود و دین حق را پذیرا شود.

پاتریس مدتی پیش با یک زن الجزائری ازدواج کرده است. برخی معتقدند که محیط به وی کمک کرده است که اسلام و فلسفه آن را در زندگی درک کند و متقاعد شده است مسلمان شود.

در پی انتشار این خبر، مربی تیم مولودیه الجزایر در یک فایل صوتی گفت: فکر می کنم هیچکس جز من حق ارایه این اطلاعات را ندارد. اینگونه اطلاعات بی احترامی به شخص من است و تنها من مجاز به ارایه چنین اطلاعاتی هستم.

پاتریس بومل همچنین پس از عملیات طوفان الاقصی در اینستاگرام خود نوشت: دو دهه در کشورهای اسلامی زندگی می کنم، تنها چیزی که آموختم این است که اسلام، دین صلح، مدارا و عشق است.

باشگاه مولودیه الجزایر از قدیمی‌ترین باشگاه‌های الجزائر و محبوب‌ترین آنهاست که سال ۱۹۲۱ در زمان استعمار فرانسه تاسیس شد. این باشگاه از مدافعان هویت اسلامی در الجزایر بود.

کد خبر 1760484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha