اقناع فکری جامعه در موضوع حجاب لازم است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در اجرای دستورات دینی از جمله حجاب باید اقنا فکری صورت بگیرد و برای رفع مشکل بی حجابی زنان همکاری همه نهادهای اداری نیاز است.

آیت الله سید «ابوالحسن مهدوی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به موضوع مهم حجاب در جامعه و سیاست دشمن در ترویج بی حجابی اظهار داشت: عفاف و حجاب مولفه ای ارزشمند برای کشور و جامعه اسلامی به حساب می آید و دشمن برای صدمه به این ارزش ملی و دینی طی سال های گذشته تاکنون فعالیت گسترده تبلیغی و فرهنگی داشته است.

امام جمعه موقت اصفهان همکاری همگانی برای ترویج معارف اسلامی مثل حجاب را مهم خواند و افزود: تمامی دستگاه های اداری باید در این خصوص کار کنند تمام کار بر عهده یک نهاد قرار نگیرد.

وی ادامه داد: اغنا فکری و استفاده از توصیه های قرآنی برای ترویج حجاب لازم بوده و باید به اینکه این ارزش دینی پیش از اسلام در کشورمان نیز مرسوم بوده باید نگاه هویتی نیز به آن داشته باشیم.

آیت الله مهدوی یادآورشد: اجرای قانون لازم بوده اما باید برای گسترش فرهنگ حجاب فعالیت تبلیغی و فرهنگی صورت بگیرد که در این خصوص آموزش و پرورش نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: اگر نهادهای متولی در حوزه های فرهنگی نقش و ماموریت خود را انجام دهند آنگاه بسیاری از نگرانی های اجتماعی حل خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان در بخشی از خطبه ها به روز کار و کارگر اشاره کرد و اذعان داشت: توجه به نیازها و دغدغه های کارگران لازم بوده چرا که چرخه تولید با همت و فعالیت این قشر به ثمر می رسد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری نقش مهمی در تولید دارند، تصریح کرد: نیازهای زندگی و معیشتی و حمایتی این قشر مورد توجه مسئولان و کارفرمایان قرار بگیرد.

آیت الله مهدوی بهره گیری از علوم دانش بنیان و نیروهای متعهد در اداره امور کشور را مهم خواند و گفت: برای اقتصاد پویا و نظام اداری توانمند به نیروهای متعهد و افراد دارای دانش نیاز داریم.

کد خبر 1760501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha