حرکت جدید دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند: آموزش در دانشکده علوم سیاسی در پاریس به دلیل اعتراض‌های حامیان فلسطین متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، در ادامه تحرکات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز در این خیزش همراه شدند، به طوری که دهها نفر از حامیان فلسطین به اعتراض خود نسبت به جنگ اسرائیل علیه نوار غزه ادامه دادند، به طوری که مسئولان دانشکده علوم سیاسی در پاریس آموزش را متوقف کرده است.

دهها دانشجو در ساختمان دانشکده علوم سیاسی در خیابان سن گیوم پس از بستن شدن درهای آن در ساعت ۲۱:۰۰ شب گذشته تا به امروز(جمعه) حضور دارند و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

این درحالی است نزدیک به ۸۰ دانشجوی دیگر در خیابان سن گیوم همکلاسی‌ها و دوستان خود را برای ماندن در این ساختمان تشویق می کنند.

این  دانشجویان اعلام کردند: حتی اگر دانشکده علوم سیاسی نخواهد، ما اینجا هستیم. برای افتخار فلسطین و همه کسانی که کشته می‌شوند.

دانشجویان در داخل و خارج از دانشکده همچنان حضور دارند و ورودی ساختمان نیز بسته است و امروز کلاسی برگزار نشده است.

پلیس فرانسه دانشجویان متحصن حامی فلسطین را در پاریس متفرق می کند، اما تظاهرکنندگان به اشغال ساختمان‌های دانشگاه پاریس وعده دادند و خواستار محکومیت اسرائیل و قطع روابط با این رژیم شدند.

براساس گزارش‌ها، دانشجویان در سراسر پاریس نسبت به جنگ ادامه دار در غزه اعتراض دارند.

دانشجویان فرانسوی اعلام کردند: دانشگاه ساینس پو که امانوئل مکرون از آن فارغ التحصیل شده است، مکانی برای اعلام احساسات در حمایت از فلسطین است.

یکی ازدانشجویان فرانسوی گفت: ما از آنچه در تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا مانند کلمبیا و هاروارد در جریان است، الهام گرفتیم.

پلیس فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعتراض دانشکده علوم سیاسی در ایجاد فضای تنش بین دانشجویان و استادان و کارمندان کمک می کند. نزدیک به ۱۰ چادر در محوطه دانشگاه برپا شده است.

کد خبر 1760509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha