انتخاب افراد شایسته در دور دوم انتخابات مورد توجه قرارگیرد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد، گفت: در این انتخابات باید افراد شایسته را انتخاب کرد و باید توجه داشت که انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها یک امر شرعی، دینی، عرفی، منطقی و عقلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، امروز(۷ اردیبهشت)، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم آباد و چگنی اظهارداشت: انتخاب افراد شایسته در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: این انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، بارها از تریبون نمازجمعه عرض شده که اگر کسانی بدون ملاحظه شایسته‌سالاری و… به کسی رأی بدهند، خیانت به خدا، رسول خدا و مؤمنین است و گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها یک امر شرعی، دینی، عرفی، منطقی و عقلی است، نگاه قبیله‌ای، قومی و… که بدون توجه به معیارهای اسلامی و خدمتگزاری و شایسته‌ترین‌ها باشد، امری غیرقابل‌قبول و آسیب‌زا است، گفت: با تخلفات انتخاباتی برخورد شود.

برگزارکنندگان انتخابات امین و امانت‌دار مردم و نظام هستند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات نیز نقطه وسط دایره هستند، نسبت آنها به همه مساوی است، این افراد امین و امانت‌دار مردم و نظام هستند، عنوان کرد: حفاظت و صیانت از رأی مردم بر عهده اینها است و باید به‌عنوان یک واجب الهی این وظیفه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مسئولان که طبق قانون حق دخالت در انتخابات را دارند، انتظار می‌رود که در نهان و آشکار از قانون پیروی کنند، در غیر این صورت کمیته رصد و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اعلام کرده که با چنین متخلفانی اعمال قانون می‌کند و در مسئله تخلف در انتخابات، جای ترحم به کسانی که تخلف می‌کنند یا کرده‌اند، نیست.

ورزش زورخانه‌ای آمیخته با فرهنگ جوانمردی، ولایت‌مداری است

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل ورزش زورخانه‌ای گفت: این ورزش با یاد اهل‌بیت و آمیخته با فرهنگ جوانمردی، ولایت‌مداری، کمک‌رسانی به نیازمندان است، باید این ورزش را با این خصوصیات حفظ کرد.

وی به سالروز شهادت شهید استاد آیت‌الله مطهری و روز معلم اشاره و عنوان کرد: ایشان اسلام‌شناسی کامل بودند و در آثار ایشان شناخت عمیق از جریانات گوناگون سیاسی، عقیدتی و ... را مشاهده می‌کنیم و مهارت‌های مثال‌زدنی این فیلسوف و فقیه در تجزیه‌وتحلیل این جریانات را همواره شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: معلم کسی است که چراغ هدایت، معرفت، ارشاد و… را در دل شاگرد و آموزنده روشن می‌کند و این باارزش‌ترین و ماندگارترین هدیه یک معلم است.

وی گفت: معلمان باید آگاهی به تربیت اسلامی داشته باشند تا بتوانند نسلی کارآمد و باشرافت که افتخار برای ایران اسلامی باشد را تربیت کنند.

حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان روز کار و کارگر را گرامی داشت و عنوان کرد: کار و تلاش است که جامعه را شکوفا می‌کند و سبب پیشرفت می‌شود، حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر است.

وی بیان کرد: جامعه اسلامی باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار داشته باشد، باید در نظام اسلامی ویژه خواری، دلال‌بازی، واسطه‌گری، رشوه، ربا، ثروت‌های به‌دست‌آمده از ارتباط با فلان شخص و گروه رخت برچیند.

کد خبر 1760510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha