ادامه نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض مذهبی در فرانسه

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۲۳ از تداوم نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض مذهبی در فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، سازمان غیردولتی عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی، تداوم نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض مذهبی در فرانسه را تأیید کرد.

در این گزارش به ممنوعیت حجاب در مسابقاتی که فدراسیون بسکتبال فرانسه اعمال کرده است، و ممنوعیت داشتن حجاب توسط دولت برای ورزشکاران زن که نماینده فرانسه در المپیک پاریس هستند و ممنوعیت عباء (لباس بلند) در مدارس فرانسه اشاره شده است.

این گزارش تاکید دارد: ممنوعیت حجاب یکی از موارد نقض حقوق زنان مسلمان است.

این گزارش لغو برخی اعتراض‌ها و تظاهرات‌ها در سال ۲۰۲۳ به بهانه امنیت عمومی به ویژه تظاهرات همبستگی با فلسطین، تعرض نامتناسب و تبعیض آمیز علیه آزادی تجمعات مسالمت آمیز دانست.

در این گزارش آمده است: پلیس فرانسه در جریان تظاهرات به استفاده بیش از حد از زور ادامه می‌دهد.

این گزارش همچنین به محدودیت‌های جدید در سیاست‌های مهاجرت و پناهندگی که فرانسه اعمال کرده است، پرداخته است.

این گزارش نگرانی سازمان عفوبین الملل درباره پیش قانونی را که به مسئولان مجری قانون اختیارات گسترده تری برای نظارت بر مردم قبل از بازی های المپیک آتی در پاریس می دهد، اعلام کرد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود وضعیت حقوق بشر در ۱۵۵ کشور را ارزیابی می‌کند که به طوری که این سازمان در سال ۲۰۲۳ شاهد تشدید درگیری‌ها و نزدیک شدن قوانین بین‌المللی به مرز فروپاشی بوده است.

کد خبر 1760526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha