محبت به پروردگار روحیه خدمتگزاری را تقویت می کند

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: محبت به پروردگار انجام اعمال عبادی را لذت بخش و روحیه خدمتگزاری را در انسان تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی خود به آثار محبت به حضرت حق و راه های دستیابی به این جایگاه اشاره کرد و اظهار داشت: محبت به پروردگار انجام اعمال عبادی را لذت بخش کرده و اینگونه نماز برای ما سنگین نبوده و عاشقانه مثل معصومین(ع) وقت نماز به انجام این فریضه خواهیم شتافت.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: پیگیری راه فرار برای انجام بعضی از اعمال دینی مثل خمس و زکات ناشی از کمبود معنویت و عشق به پروردگار است که باعث می شود نسبت به این موضوعات کم توجهی کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که اموال خود را برای رضایت حضرت باری تعالی انفاق می کنند آنان محبت به خالق داشته و از این کار خود لذت می برند.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه روحیه خدمت به جامعه در محبت به پروردگار نهفته، تصریح کرد: اگر معامله با خالق باشد آنگاه برای خدمت هیچ مانعی وجود نداشته و حتی برای افراد فساد نیز زمینه هدایت فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر برای افراد فاسد و دچار مشکل هم دعا می کرد تا هدایت شوند و انسان عاشق پروردگار نیز به آنان خدمت می کند و زمینه هدایت آنان را فراهم می سازد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان یادآورشد: پروردگار همه بندگانش را دوست دارد و عاشقان او هم باید نسبت به مخلوقات حتی پرندگان و حیوانات نیز خدمت کنند.

وی با بیان اینکه دستیابی به این جایگاه نیازمند تلاش و کوشش است، گفت: نماز اول وقت، ترک گناه و توبه از گناه زمینه ساز محبت به خالق خواهد بود.

آیت الله مظاهری اذعان داشت: در سیر بندگی از معنویت ها بهره بگیریم و زمینه پیشرفت معنوی خود را فراهم سازیم تا در نهایت عاشقی و محبت با پروردگار قرار گیریم.

کد خبر 1760532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha