بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

حجت‌الاسلام حسین‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی هنری «المهدی(عج)» و امام جماعت مسجد طوبی در ارومیه با راه‌اندازی مجتمع ورزشی، فرهنگی و تفریحی در مسجد، نوجوانان و جوانان را جذب و پای ثابت فعالیت‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند. بنابراین روحانی ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردوهای سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی(ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی(عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه ها کسب کند.

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) و امام جماعت مسجد طوبی ارومیه به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی مسجد طوبی ارومیه با برگزاری مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در سال ۱۴۰۲ و باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم محله ساحلی و نمازگزاران مسجد طوبی رسما افتتاح شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) ارومیه افزود: ظرفیت این مجتمع حدودا ۲۵۰ نفر در مراسمات متعدد است و در این مجموعه که قابلیت تقسیم به دومحل فرهنگی، آموزشی و ورزشی رادارد، یک قسمت با میزهای تنیس روی میز، فوتبال دستی و میز ایرهاکی و تفنگ‌بادی تجهیز و برای فعالیتهای جوانان ونوجوانان مسجدی و بسیجی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: قسمت دیگر برای برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و فرهنگی، جلسات و کلاسهای آموزشی اختصاص داده شده است.

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

امام جماعت مسجد طوبی ارومیه ادامه داد: اُمید است با ایجاد ظرفیت این مجموعه بتوانیم توفیقات موثری در جهت تربیت و آموژش و جذب جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی برگزاری هیئت مذهبی هفتگی سه شنبه شبهای متوسّلین اهلبیت(ع) مسجد طوبی با محوریّت دعای توسّل، برگزاری جلسات قرائت و شرح و ترجمه یک صفحه از قرآن کریم «طرح تلاوت نور» مسجد طوبی در روزهای زوج هفته شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بعدازنمازهای جماعت مغرب و عشاء، برپایی کلاس‌های آموزشی قرائت فنّی قرآن کریم با مربّیگری استاد یوسف زاده، یکشنبه ها یک‌ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء را از جمله فعالیت های کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) مسجد طوبی ارومیه عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) ارومیه ادامه داد: بیش از ۱۲۰ نفر در این کانون عضو هستند که در تمام مناسبت های ملی و مذهبی حضور فعال دارند.

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

روحانی که با ورزش حضور جوانان را به مسجد گره زده است

گفتنی است؛ در سطح استان آذربایجان غربی هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کند که بیش از ۱۰۶ هزار نفر عضو این کانون ها بوده و از هزار و ۴۰۰ کانون فعال در استان ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری اهل سنت، ۷۰۰ کانون آن روستایی . ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری خواهران هستند که در سال ۱۴۰۲ نیز ۸۶ کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران تشکیل شد.

یکی از اهداف اصلی ستاد کانون های مساجد کار تربیتی در بستر مسجد است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در تلاش هستند تا با زبان هنر از جمله سرود و تئاتر و در این راستا با برگزاری برنامه های مختلف ورزشی فضای مسجد را برای جضور نوجوانان و جونان جذاب کنند که می توان گفت موفق عمل کردند.

کد خبر 1760540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha