مجلس توسعه فرهنگ و معارف قرآنی را وظیفه خود می‌داند

حجت الاسلام پژمانفر گفت: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون نویسی، نظارت و حمایت از توسعه فرهنگ قرآنی در کشور و دستگاه‌ها نیز در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی گام بسیار بزرگی را برداشته‌اند.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان به اولویت های قرآنی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری سعی کرده است تا هم در قالب برنامه هفتم توسعه و هم در برنامه های سالیانه، اعتبارات لازم را برای برنامه ها و فعالیت های قرآنی اختصاص دهد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه برنامه هایی که برای توسعه فعالیت های قرآنی لازم است مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: در راستای تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم، برنامه هایی را در مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده ایم و براساس همان ریل گذاری شده است تا انشاءالله تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور محقق شود.

وی با اشاره به هدف گذاری فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون نویسی، نظارت و حمایت از توسعه فرهنگ قرآنی در کشور و دستگاه ها نیز در راستای اجرای برنامه های قرآنی گام بسیار بزرگی را برداشته اند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به تاثیر فرهنگ قدردانی از فعالیت های قرآنی و فعالان قرآنی بر توسعه فرهنگ قرآنی، تاکید کرد: قدردانی از فعالیت های قرآنی اشاره ای است به عمق هم افزایی موجود بین دستگاه های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی که در حوزه قرآن صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تحول در فعالیت های قرآنی، ارائه مدل جدید از جذب مشارکت های مردمی، ترغیب و تشویق برای ارائه ایده های قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و در نهایت توسعه فرهنگ و معارف قرآنی از دستاوردها و ثمرات گسترش فرهنگ قدردانی از فعالیت های قرآنی است.

کد خبر 1760558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha