معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

ظرفیت‌های مردمی‌ در همایش اربعین حسینی بکار گرفته شود

موکب‌های استان مرکزی آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به زائران داشته باشند
ظرفیت‌های مردمی‌ در همایش اربعین حسینی بکار گرفته شود

نظری با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در سفر معنوی اربعین حسینی ضروری است، گفت: مسئول و دستگاه های اجرای در این راستا همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بهنام نظری، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش پیاده روی اربعین حسینی گفت: باید با همدلی، همراهی و همکاری همه دستگاه ها تمهیدات لازم برای تسهیل شرکت زائران در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی امسال اندیشیده شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به کسب رتبه برتر ستاد اربعین حسینی در سال گذشته افزود: امسال باید برنامه ها با همدلی بیشتری انجام شود و ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های سال گذشته به خصوص در برپایی مواکب با برنامه‌ریزی دقیق رفع شود.

این مقام مسئول ظرفیت‌های مردمی را محور برنامه های سفر معنوی اربعین حسینی دانست و بیان کرد: برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این آیین معنوی باید دستگاه‌های مسئول تمام امکانات خود را پای کار بیارند چرا که این آیین معنوی و دینی، آیینی ارزشمند و خار چشم دشمنان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، گفت: استان مرکزی از استان‌های، معین استان ایلام است و بخشی از قابلیت استان در ایلام و خارج مرز مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید در این راستا نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در ادامه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و اینکه این استان در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین حسینی قرار دارد، اظهار داشت: موکب‌ها باید از هر جهت آمادگی کامل را برای استقبال، پذیرایی و خدمت رسانی به زائران داشته باشند.

نظری با تاکید بر اینکه ارایه خدمات به زایران اربعین حسینی باید تا زمان برگشت ادامه داشته باشد، گفت: با برنامه ای دقیق و منسجم از بی نظمی های احتمالی در این راستا جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته باشند که ارسال هر نوع تجهیزات و ماشین‌آلات به استان ایلام باید زیر نظر ستاد استان باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه امسال پایه و اساس کار ستاد اربعین حسینی استان بر دستورالعمل سال سال گذشته است، اظهار داشت: سال گذشته برنامه ها با نظم و انسجام خوبی برگزار شد و امسال نیز همان رویه ادامه دارد مگر اینکه بخشنامه جدیدی از سطح ملی ارسال شود.

این مقام مسئول همچنین به تشکیل ستاد داخلی اربعین در هر دستگاهی اشاره کرد و گفت: برنامه ها در داخل هر نهاد و سازمانی برنامه ریزی شود و تصمیم نهایی در ستاد اربعین استان ارائه و اجرائی شود.


نظری با تاکید بر انجام فعالیت های جمعی و زیر نظر و از مسیر ستاد اربعین، گفت: ظرفیت سنجی برای استقرار مواکب در استان و در مسیر دسترسی زائران با ستاد اربعین است.

کد خبر 1760687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha