پروژه پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال انجام است

حجت الاسلام واحدی با اشاره به موفقیت پروژه ماهی در قفس گفت: پروژه پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام عبدالله واحدی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور، با اشاره به پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس اوقاف استان مرکزی در جمع خبرنگاران، گفت: این پروژه از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری اوقاف استان مرکزی است که بحمدالله با موفقیت های چشمگیری در حال انجام است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف ۳۹ شرکت حضور داشتند، افزود:از این تعداد ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به نمایش گذاشته و مابقی تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی از جمله این شرکت ها است، اظهار داشت: این شرکت با ظرفیت ۵ هزار تن ماهی، شروع به فعالیت کرده و در مرحله نخست ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده اند.

وی اضافه کرد: اولین ذخیره بچه ماهی‌ها در چهار قفس در اسفند ماه سال گذشته انجام شد و این پروژه علاوه بر تامین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، نیاز دیگر نقاط کشور را نیز برطرف خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار اشاره کرد و ادامه داد: هدف از این طرح، افزایش سرانه مصرف ماهی با توجه به ارزش غذایی آن و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز است.

حجت الاسلام واحدی به گسترش این طرح اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما بر این است که در سایر استان های کشور از جمله قم، آذربایجان شرقی و اردبیل و غیره شعبه هایی را به منظور عرضه مستقیم ماهی « سی‌بس » ایجاد کنیم.

وی طبع گرم ماهی سی‌بس، نداشتن بو، استخوان های درشت و عدم نیاز به طعم دهنده در طبخ ماهی را از مزایای ماهی سی‌بس دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات شرکت درنیکا در یک سند چشم انداز ۱۰ ساله غیر از تکمیل زنجیره پرورش ماهی، هچری، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی است.

کد خبر 1760706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha