بازسازی عتبات عالیات تعظیم شعائر الهی است 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان‌اینکه بازسازی عتبات عالیات تعظیم شعائر الهی است، گفت: تعظیم شعائر الهی ظاهری است که حکایت از باطن ایمانی انسان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی،   امروز(۸اردیبهشت)، در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، که با حضور اعضای ستاد در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرموده رسول خاتم «ص» قرآن و عترت تا بر پایی روز قیامت با هم هستند و تمسک به آنها باعث نجات بشریت است.

 نماینده‌ولی فقیه در لرستان افزود: مجموعه خدمتگزاران در ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور و استان لرستان و نیز جمع هیئت امناء که دلی و از روی اخلاص فعالیت می‌کنند، مجموعه کارها و فعالیت‌های ما نیز باید در این راستا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بازسازی عتبات عالیات و انجام خدمت در این عرصه تعظیم شعائر الهی است و به این معناست که اسلام و قرآن و اهل بیت زنده‌اند و در قلوب مردم جای دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره آیه «ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، بیان کرد: تعظیم شعائر الهی ظاهری است که حکایت از باطن ایمانی انسان دارد.

وی ادامه داد: بحمدالله استان ما نیز به همین ویژگی شناخته می‌شود، نمونه آن در ایام کرونا بود که علی‌رغم وضع بد معیشتی مردم، نذورات برای بازسازی عتبات عالیات رشد چشمگیری داشت و این نشان دهنده آن است که مردم ما مشتاق اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه این موضوع ایجاب می‌کند که ما با برنامه‌ریزی جلو برویم، گفت: نیاز است که از ظرفیت‌های خالی که موجود است بهره‌برداری کنیم، هر روز و هر هفته و هر ماه این کار خیر را با ابزارهای مختلف به مردم یادآوری کنیم، نیاز است که از نیروهای پرکار و فعال و اهل ابتکار و نوآوری و دانا و توانا در این عرصه استفاده بیشتری بشود، بلکه بتوانیم قدم‌های بلندتری در این مسیر برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: باید برای مردم شریف استان لرستان تبیین بشود که مجموع وجوهات و نذوراتی که برای بازسازی عتبات عالیات پرداخت می‌کنند صرفاً در اعتاب مقدسه هزینه می‌شود، و از هرگونه شائبه و پنداری که باعث شود در ذهن مردم تغییر نگرش به وجود بیاید به شدت پرهیز گردد.

کد خبر 1760709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha