کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دهلی‌نو پایان یافت

در آستانه سالروز بزرگداشت سعدی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو با اعطای گواهینامه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که به میزبانی خانه فرهنگ ایران برگزار شد، فریدالدین فرید عصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، قهرمان سلیمانی، مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو و جمعی از فارسی‌آموزان مقیم دهلی، مدرسان دوره و گروهی از علاقه‌مندان به زبان فارسی حضور یافتند.

سلیمانی، مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو همزمانی پایان دوره کلاس‌های آموزش زبان فارسی مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو را با سالروز بزرگداشت سعدی، اتفاقی نیک توصیف کرد.

وی گفت: سعدی بزرگ‌ترین آموزگار زبان فارسی به مخصوص در بیرون از مرزهای سیاسی ایران است و مردم هند قرن‌ها با آموزه‌های سعدی و هنر نویسندگی و شاعرانگی او آشنا بوده و هستند و در طول زمان افراد بسیاری در شبه قاره به پیروی از سعدی آثار زیادی خلق کرده‌اند.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد که این دوره‌ها بیش از پیش بتواند دوستداران زبان فارسی را در هند گرد هم آورد و حلقه ارتباط تاریخی ایران و هند در حوزه زبان فارسی استوارتر شود.

سپس، فریدالدین فرید عصر، سعدی شیرازی را آموزگاری توصیف کرد که جامعه انسانی همواره از او درس گرفته و در جامعه هند از احترام بسیاری برخوردار بوده و هست.

رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو تأکید کرد: ضرورت دارد در آموزش زبان فارسی به آموزه‌های این آموزگار بزرگ جامعه بشری و معلم بی‌چون و چرای زبان فارسی بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به این نکته که تأثیر زبان فارسی در هند گواهی بر حقانیت این زبان است.گفت: امروزه زبان فارسی در اکثر دانشگاه‌های هند از سطح کارشناسی تا دکتری تدریس می‌شود.

فرید عصر برای توجه دادن فارسی‌آموزان به آثار سعدی و تقویت مهارت زبان‌آموزی آنان، پیشنهاد کرد که فارسی‌آموزان در قالب پیامی ویدیویی، یکی از نوشته‌ها یا سروده‌های کوتاه سعدی را قرائت کنند و آن را به زبان فارسی شرح دهند و به افراد برگزیده جایزه اعطا شود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در ادامه این مراسم، فارسی‌آموزان ضمن معرفی دیدگاه‌ها و نظرات خود، در خصوص از زبان فارسی و برگزاری این دوره آموزشی مطالبی را بیان کردند.

همچنین، گواهینامه فارسی‌آموزان از سوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو به آنان اهدا شد.

کد خبر 1760925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha