مساجد پایگاه اصلی احسان در جامعه باشد

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مساجد باید پایگاه اصلی احسان در جامعه باشد، گفت: احسان کردن یکی از موضوعات جدا نشدنی زندگی بشر است مخصوصا برای ما مسلمانان که پیرو اهل بیت علیهم السلام هستیم که در اوج احسان به مردم بودند.

حجت الاسلام محسن محمدی- مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام تاکید شده موضوع احسان و نیکی به دیگران است.

وی با بیان اینکه وقتی به آموزه های دین مبین اسلام نگاه می کنیم بحث احسان به طبیعت هم لحاظ شده است، افزود: خود طبیعت هم اهل احسان است و اکثر رزق و روزی انسان از طبیعت تامین می شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان کرد: خداوند متعال تمام زمین و آسمان ها را برای انسان آفریده است و گاهی ممکن است غضب طبیعت هم باشد که اغلب عامل این حوادث خود انسان ها هستند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت ادامه داد: از طبیعت باید بحث احسان را فرا بگیریم؛ گاهی وقت ها محتاج این احسان طبیعت هستیم و احسان کردن یکی از موضوعات لاینکف زندگی بشر است مخصوصا برای ما مسلمانان که پیرو اهل بیت علیهم السلام هستیم که در اوج احسان به مردم بودند.

وی با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام خودبین و خودگرا نبودند، افزود: هیچ وقت تنها به فکر خود نبودند و خودشان را بر مردم ترجیح نمی دادند و درس بسیار بزرگی از اهل بیت علیهم السلام است و اگر این نکته در زندگی مدنظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات جامعه کم خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: اگر انسان اهل احسان باشد طبق آیات قرآن کریم، خداوند از محسنین حمایت خواهد کرد و آنان را دوست دارد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت با تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه اصلی احسان در جامعه باشد، افزود: مساجد می توانند گره گشای مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی باشند.

وی عنوان کرد: امیدواریم روزی به این مرحله برسیم که همه مردم اهل انسان و دست گیری از نیازمندان باشند.

کد خبر 1760983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha