اهدای ۵۹ شیء تاریخی توسط خانواده ملایری به میراث فرهنگی

جلیلی گفت: ۵۹ شیء تاریخی توسط یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد.

ابراهیم جلیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر  با بیان اینکه حفظ آثار تاریخی و فرهنگی نشان‌دهنده هویت و تمدن یک ملت است، افزود: ایران از تمدن غنی و پیشرفته برخوردار است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر افزود: در راستای حفظ آثار تاریخی بجای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد  که امیدواریم این کار پسندیده در جامعه ما ادامه دار باشد.

وی اضافه کرد:با توجه به رویه موجود در قوانین و ضوابط موزه‌های دنیا مبنی بر اینکه اگر فرد و یا سازمانی آثار تاریخی خود را به مرجع و منبع اصلی بازگردانند، آثار اهدایی به نام آنان در تاریخ کشور متبوع ثبت خواهد شد، بر همین اساس اشیائ مذکور به نام خانواده محبی ثبت خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر افزود: این اشیاء توسط مسعود محبی از ایرانیان ساکن آمریکا و بعد از فوت پدرشان به موزه لطفعلیان ملایر اهدا شد که شامل ۵۹ شی تاریخی با قدمت‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: این اشیا برای دوران مختلف پیش از تاریخ، دوران تاریخی اسلامی و معاصر شامل پیه سوز، پیکرک‌های کوچک، انگشتر، باروت دان، ابریق و ظروف مختلف کاربردی است که پس از کارشناسی به منظور طی فرآیندهای قانونی تحویل امین اموال استان شد.

جلیلی با اشاره به اینکه اصالت و هویت بیش از نیمی از این مجموعه به‌ صورت قطعی و متقن تأیید شده است، بیان کرد: تعیین اصالت تعدادی دیگر از این آثار به پژوهش و مطالعات دقیق‌تری نیاز دارد.

کد خبر 1760985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha