مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: خانه، مدرسه، مسجد و جامعه به عنوان نهادهای مرجع تربیتی در شکل گیری هویت و شخصیت دانش آموزان منطبق با ارزش های دینی و اسلامی و ایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته معلم همایش تجلیل از مدیران و معاونین پرورشی مدارس طرح هدف بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی شامل شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهید عزیزالهی در ارومیه برگزار شد.

این همایش با حضور سرهنگ تقی نجمی، جانشین سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان و فرمانده‌هان حوزه های بسیج دانش آموزی شهرستان‌ها در محل کانون جوانان بسیج ارومیه اجرا شد.

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

مسجد، مدرسه و خانواده سه رکن اصلی تربیت دینی هستند

جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج داشن آموزی استان آذربایجان غربی، در ابتدای این همایش گفت: تربیت دینی، اسلامی و ارزشی مسئله ای است که تنها با آموزش صرف در نهادهای آموزشی اتفاق نمی افتد بلکه نیازمند برخورداری فرزند و دانش آموز از روح و فرهنگ اصیل دینی است و این مهم جز با پیوند مسجد و مدرسه اتفاق نمی افتد.

وی افزود: مسجد، مدرسه و خانواده سه رکن اصلی تربیت دینی هستند که تربیت از مسجد شروع بعد خانواده و بعد به مدرسه ختم می شود.

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

طرح های تربیتی سازمان بسیج دانش آموزی  بستر مناسبی برای تحقق واژه تربیت هستند

علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: انسان برای عروج ، صعود و سعادت آفریده شده است که تربیت توسط معلمان و مربیان ، لازمه رسیدن به این مرحله به حساب می آید، بعد صعود دهنده و سقوط دهنده در ذات انسان وجود دارد و نقش مربی در این مرحله مشخص خواهد شد.

وی افزود: طرح های تربیتی اجرایی در مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی  بستر مناسبی برای تحقق واژه تربیت هستند و زمینه های لازم برای اجرا و عملیاتی  کردن طرح های تربیتی اجرایی سازمان بسیج دانش آموزی در مدارس را ایجاد کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، طرح‌های تربیتی اجرایی در مدارس توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی را یک بستر بسیار مناسب برای تحقق واژه تربیت دانست و گفت: زمینه‌های لازم برای اجرا و عملیاتی کردن طرح‌های تربیتی - اجرایی سازمان بسیج دانش‌آموزی در مدارس را ایجاد کرده‌ایم و این طرح‌ها بستر بسیار مناسب برای تحقق تربیت و رسیدن به حیات طیبه مورد اشاره در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: خانه، مدرسه، مسجد و جامعه باید به عنوان نهادهای مرجع تربیتی در شکل گیری هویت و شخصیت دانش آموزان منطبق با ارزش های دینی و اسلامی و ایرانی هستند که باید در این راستا همت داشته باشیم.

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

مدرسه پایه تربیت دینی برای دانش آموزان است

سرهنگ تقی نجمی، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دشمن شبانه روز روی نوجوانان و جوانان ما کار می کند و از زوایای مختلف درصدد ضربه زدن به این قشر و ایران است و خلأ پرورشی موجود در سیستم آموزشی کشور باید توسط همه معلمان، مدیران و مربیان برای رویارویی با این تهاجم پر شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان ایران هستند، گفت: نقش معلم در تربیت و تاثیری که روی دانش آموزان دارند بیشتر از خانواده ها است و می توان گفت مهمترین رکن تاثیرگذار روی نوجوانان و جوانان مدرسه است.

نجمی ادامه داد: مدرسه پایه تربیت دینی برای دانش آموزان است و حتی تاثیر بیشتری نسبت به فضای مجازی هم دارد و رکن آموزش و پرورش نیز معلم و به تبع آن دانش آموزان هستند.

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

طرح های تربیتی در محوریت مسجد و مدرسه اجرا می شوند

عظیمه علائی، مجری طرح شهید عزیز الهی شهرستان ماکو، نیز در این همایش گفت: طرح های تربیتی در محوریت مسجد و مدرسه با حضور سه مربی و یک روحانی به مدت ۳ روز در هفته اجرا می شود.

وی ادامه داد: سه رکن اصیل طرح های تربیتی یعنی منزل، مسجد، مدرسه در پی دستیابی به ۵ دسته از اهداف بنیادین به منظور تربیت نسل تمدنی و ایجاد تشکیلات جوانان مؤمن انقلابی پای کار می باشد که مخاطبان این طرح بر اساس دیدگاه های تربیتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دوره سه ساله دوم ابتدایی در قالب طرح شهید عزیزالهی، دوره سه ساله اول متوسطه در قالب طرح شهید بهنام محمدی و دوره سه ساله دوم متوسطه در قالب طرح شهید فهمیده است.

علائی ادامه داد: مربی مؤثرترین عامل در تربیت نوجوان است، چرا که اساسا فرایند تربیت نوجوان بر اساس الگوگیری شکل می گیرد و مهمترین اهدافی که در پیرامون اجرای طرحهای تربیتی در مدارس توسط مربیان طرح ها صورت گرفته می توان به اجرای برنامه های هیجانی از جمله نجات تخم مرغ و ابر حباب و انواع بازی های خلاقانه در قالب گام به گام طرح ها موشک آبی و ... اشاره کرد.

مجری طرح شهید عزیز الهی شهرستان ماکو گفت: برنامه های مخاطب محور، اینکه بعضی دانش آموزان مورد توجه،  شناسایی شده و روی آنها کارها تربیتی چهره به چهره صورت گیرد و گاهاً از لحاظ اخلاقی، عبادی، اعتقادی و یا عاطفی اهدافی مهم همچون «خود باوری، دارای کرامت و عزت نفس نیز بر روی آنها اجرایی شود.

وی گفت: احترام گذاشتن، مشورت گرفتن، مسئولیت پذیری ، تشویق و ترغیب دانش آموزان به رقابت سالم و سازنده الگو سازی که لازمه آن اول خود سازی است و بعددگرسازی از جمله اهدافی است که مربیان در مدارس با دانش آموزان کار می کنند.

گفتنی است؛ بیان دیدگاه های مجریان طرح های تربیتی، تجلیل از خانواده شهدا، مدیران و معاونین پرورشی و اجرای گروه سرود توسط دانش آموزان از جمله برنامه های جنبی این همایش بود.

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

مسجد و مدرسه جز ارکان تربیت دینی دانش آموزان هستند

کد خبر 1761047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha