اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی هنری در قالب طرح شهید آوینی در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری در قالب طرح شهید آوینی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، اعظم روانشاد، با اعلام این خبر اظهارداشت: اجرای طرح‌های شهید آوینی یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری  است و در قالب قرارگاه شهید آوینی برای نخستین بار اعتباراتی برای اجرای طرح‌های جریان‌ساز، عملیاتی و فاخر در اختیار استان‌ها قرار داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در قرارگاه شهید آوینی لرستان ۱۰ طرح با محوریت انجمن‌های فرهنگی هنری، شهرستان‌ها و موسسات فرهنگی هنری در قالب حلقه‌های میانی اجرا خواهند شد، افزود: این طرح‌ها تا آبان ماه امسال عملیاتی می‌شوند.

وی به تشریح برخی از این طرح‌ها پرداخت و گفت: برگزاری شب‌های فرهنگی هنری لرستان از جمله این برنامه‌ها هستند که جشنواره «سرنانوازی» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و رحم‌خدا نوری‌شاد در قالب این برنامه اجرا شد و شب‌های فرهنگی هنرمندان لرستانی مقیم تهران نیز برگزار خواهد شد.

جشنواره «هیجار» در الیگودرز اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برگزاری جشنواره «هیجار» بازی‌های بومی محلی اشاره کرد و افزود: این طرح نیز ظرف یک ماه آینده در الیگودرز برگزار خواهد شد.

سرود شعار سال در لرستان تولید می‌شود

روانشاد به اجرای طرح «لشگر فرشتگان»؛ الگوی سوم زن انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و افزود: حمایت از باشگاه‌های سرود استان به منظور تولید آثار فاخر در دستور کار قرار دارد و در این راستا سرودی با موضوع شعار سال نیز در دست تولید است.

وی به اجرای طرح «سربداران» اشاره کرد و در تشریح آن بیان‌داشت: سال گذشته در دیدار اعضای کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری، ایشان درباره ویژگی‌های مردم لرستان در زمان پهلوی اول اشاره کردند و با توجه به دغدغه رهبری فراخوانی با عنوان «سربداران» فعالیت‌ها و مبارزاتی که مردم لرستان در دوره پهلوی اول داشتند اعلام خواهد شد و تولیداتی در این زمینه جمع‌آوری و منتشر خواهد شد.

روانشاد با اشاره به تاثیرگذاری زبان طنز بر جامعه به اجرای طرح «قدم نورسیده» در دیگر برنامه‌های طرح شهید آوینی در لرستان اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای جوانی جمعیت و خانواده در قالب شعر طنز برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای «چلچراغ» برگزار می‌شود

وی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری چلچراغ به صورت منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های طرح شهید آوینی در لرستان عنوان کرد و افزود: این برنامه برای دومین سال در استان اجرا می‌شود که در آن تولیدات فرهنگی هنری با موضوع نهضت عاشورا و امام حسین(ع) تولید و منتشر خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان گفت: تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دورود و سلسله از اولویت‌های این اداره‌کل است و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و قول‌های حمایتی که از سوی وزارت و نمایندگان مجلس داده شده است امیداریم مراحل تکمیل و ساخت این دو مجتمع امسال آغاز و شاهد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در این شهرستان‌ها باشیم.

روانشاد از انعقاد تفاهم‌نامه میان کارگروه مد و لباس کشور برای میزبانی از جشنواره منطقه‌ای مد و لباس استان‌های زاگرس میانی خبر داد و گفت: با توجه به وجود اشتراکات قومی، فرهنگی و اجتماعی با این استان‌ها  در این جشنواره لباس‌های بومی، محلی، سنتی با متدهای روز اجتماعی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1761074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha