۲ هزار و ۴۳۷ طلبه فعال در مرکز آموزش‌های غیرحضوری مشغول تحصیل هستند

مدیر مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه های علمیه خواهران گفت: دامنه خدمات مرکز آموزش‌های غیرحضوری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۴۳۷ طلبه درحال تحصیل اختصاص دارد و همچنین ۲ هزار و ۸۸۸ طلبه دیگری که در این مرکز فارغ‌التحصیل، شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه های علمیه خواهران، خانم رحمه غروی نائینی، امروز در جلسه تجلیل و تقدیر از اساتید برگزیده مرکز آموزش‌های غیرحضوری که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری (ره) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ما در ۴ عرصه تدریس، امتحانات، عرصه فرهنگی تربیتی و پژوهش از محضر اساتید این محفل بهره‌مند هستیم.‌ 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری بیان کرد: در تدریس، سه بخش فعال است که برگزاری کلاس‌ها و دروس به‌صورت برون‌خط، حدود ۸۰درصد دروس مرکز آموزش‌های غیر حضوری را شامل می‌شود، بخش دیگر به‌صورت برخط است که طلاب در لحظه و به‌صورت تعاملی با اساتید ارتباط برقرار کرده و بخش سوم شامل جلسات رفع اشکال می‌شود. 

غروی نائینی در خصوص بخش برگزاری آزمون‌ها و امتحانات گفت: به جهت نوع آموزش، ناگزیز هستیم ۲۸۸ درس از مجموع ۳۰۰ درس را به صورت برون‌خط برگزار کنیم، در نتیجه آزمون‌های این دروس لازم است به صورت متمرکز، توسط اساتیدی غیر از مدرسین دروس طراحی و برگزار شود. 

وی تصریح کرد: در عرصه کلاس و آموزش، در سه بخش اساتید برون‌خط، برخط، اساتید رفع اشکال و در بخش امتحانات نیز، در دو بخش طراحان آزمون‌های کتبی و برگزارکنندگان آزمون‌های شفاهی در خدمت اساتید هستیم. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری در خصوص عرصه فرهنگی تربیتی عنوان کرد: در عرصه مشاوره، امور و علوم  قرآنی و تقویت بنیه قرآنی طلاب از محضر اساتید بهره‌مند هستیم و یکی از برنامه‌های مستمر، توجه به ارتقای توانمندی قرآنی طلاب است.

غروی نائینی با اشاره به بخش پژوهش اظهار کرد: چند کارگروه علمی در این عرصه تشکیل شده  و هدف ارتقای توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تربیتی طلاب مرکز آموزش‌های غیرحضوری است. 

وی تصریح کرد: دامنه این خدمات در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، ۲ هزار و ۴۳۷ طلبه فعال و جاری است که مشغول تحصیل هستند و ۲ هزار و ۸۸۸ طلبه فارغ‌التحصیل از مرکز آموزش‌های غیرحضوری داشته‌ایم. 

مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری در ادامه افزود: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ طلبه در حال اتمام مراحل تحصیلی هستند و در حال تکمیل مقاله، تحقیقات و پایان‌نامه خود هستند و هزار و ۲۰۰ طلبه در آستانه فارع‌التحصیلی هستند. 

غروی نائینی در خصوص خدمات اساتید به طلاب حضوری گفت: مرکز آموزش‌های غیرحضوری توفیق این را دارد که همه ساله در قالب میهمان، در خدمت طلاب حضوری باشد و در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ حدود ۴ هزار درخواست میهمان داشته‌ایم که به جهت محدودیت این مرکز از حیث نیروهای انسانی با حداکثر تلاش، با هزار و ۴۱۳ طلبه به عنوان میهمان همراهی شود.

وی با اشاره به بخش کارگروه‌های پژوهشی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، صد و ۸۳ پایان‌نامه در این مرکز دفاع شده و بیش از  ۸۸ جلسه کارگروه تشکیل شده و ۲۲۹ درس به‌صورت برون خط و ۶۸ درس سالیانه به‌صورت برخط ارائه می‌شود. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری در ادامه گفت: در مجموع در نیمسال اول و دوم و ترم تابستان ما مجموعا ۵۸۸ درس را در مرکز آموزش‌های غیرحضوری برای طلاب جاری و میهمانان ارائه کردیم. 

غروی نائینی تصریح کرد: سالیانه، ۶۸ عنوان درسی که به‌صورت برخط اجرا می‌شود، در ۶۴۳ جلسه کارگاهی که غالبا یک و نیم ساعت است و به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود، ارائه می‌شود. 

وی عنوان کرد: در بخش تربیتی فرهنگی و مشاوره، یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه خواهران و برادران بحث‌ روان‌خوانی و صحیح‌خوانی قرآن و طلاب است، فلذا این مرکز طرحی را به عنوان "ترنم وحی" طراحی کرده و چندین‌سال برای غالب طلاب و میهمان در حال اجراست و حدود هزار و ۸۲۲ نفر موفق به اخذ گواهی این طرح شدند.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری، در ادامه افزود: حدود ۳۰۰ نفر از طلاب جاری مرکز آموزش‌های غیرحضوری باقی ماندند که در سال ۱۴۰۳ توفیق داریم این گروه از طلاب را نیز در این طرح شرکت دهیم و این مرکز وظیفه خود را نسبت به توجه به ساحت مقدس قران کریم، تا حدی انجام داده است. 

کد خبر 1761116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha