حجت الاسلام براعتی مظهر حکمت بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: بزرگداشت چنین عالمی، بزرگداشت علم، شجاعت و تقواست و حقیقتا این شخص مجسمه حکمت بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت حجت الاسلام مرحوم براعتی که در مسجد امام حسین( ع) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت چنین عالمی، بزرگداشت علم، شجاعت و تقواست و حقیقتا این شخص مجسمه حکمت بود و این حکمت را خدای متعال به واسطه همنشین بودن با خدای متعال به وی داده بود.

وی عمل به بیان خود را از شاخصه های حجت الاسلام براعتی دانست و گفت: مرحوم براعتی به آن چه می گفت باور داشت و قبل از این که به مردم  بیان کند، خود بدان عامل بود و می توانیم شهادت بدهیم که مرحوم براعتی از کسانی بود که به اهل بیت اقتدا کرد. 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: خدای متعال در سوره احزاب پیامبر را خطاب قرار داده و ایشان را از اطاعت از غیر خدا و اطاعت از کافرین نهی می کند و قطعا پیامبر اکرم این گونه بود که جز از خدا اطاعت نمی برد و امام صادق (ع) می فرمایند؛ خدای متعال پیامبر را خطاب قرار می دهد تا مؤمنین از آن درس بگیرند و مؤمن باید تمام زندگی خود را با قرآن تنظیم کند.


وی افزود: کسی که بخواهد از قرآن اطاعت کند طمع دنیا در دلش نیست و از کسی نمی ترسد و چنین فردی به وظیفه خود عمل می کند و نتیجه را به خدا می سپارد  و همان کاری که امام رضوان الله علیه و علمای شیعه در زندگی خود نشان دادند.


حجت الاسلام امامی ادامه داد: در جنگ احزاب منافقین با مشرکینریال یهودیها و کفار همدست شده بودند تا ریشه دین را بخشکانند و نگذارند از دین اسلام اسم و رسمی بماند و همه پهلوان های خود را به میدان آوردند و از شعرا و دیگر ابزار تبلیغاتی استفاده کردند و امروز هم در جنگ احزاب هستیم، دشمن شبهات و تبلیغات سوءخود را با استفاده از رسانه ها پمپاژ می کند تا دین مردم را از بین ببرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر می خواهیم ایمانمان را بسنجیم باید ببنیم در شرائط بحرانی این ایمان چه انداه به کارمان می آید؛ قرآن بیان می کند که وقتی منافقین دیدند پای مؤمن لرزید وارد میدان شده و زخم زبان زدند، و منافقین در چنین مؤقعیت هایی هجمه رسانه ای می آورند تا دل مؤمنین را خالی کنند و امروز هم در همین انقلاب اسلامی افراد منافق کم نیستند که در بحران ها و سختی ها علیه دین وانقلاب شایعه پراکنی می کنند.


حجت الاسلام امامی عنوان کرد: مرحوم براعتی فردی بود که در سختی ها ایمانش بیشتر می شد و چنین علمایی برای جامعه ما نعمت هستند و باید قدردان آن ها باشیم که نفس اهل بیت در آن ها دمیده شده و زندگی شان رنگ و بوی اهل بیت گرفته است.

کد خبر 1761153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha