هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین نقش اثرگذار این قشر در نظام تربیتی است

به گفته طاهری، هفته معلم فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش کلیدی و تاثیرگذار معلم در نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی در جهت تکریم، تقویت و ارتقا بیش از پیش جایگاه و منزلت فرهنگی و اجتماعی این قشر فرهیخته ‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی طاهری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان امروز در مراسم غبارروبی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان به مناسبت فرارسیدن روز معلم، گفت: نامگذاری روز و هفته‌ای بنام معلم، فرصت مناسبی برای تبیین و بازشناسی نقش کلیدی و تاثیرگذار معلم در نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی در جهت تکریم، تقویت و ارتقا بیش از پیش جایگاه و منزلت فرهنگی و اجتماعی این قشر فرهیخته ‌است.

وی ضمن اشاره به نقش معلم در تربیت دانش آموزان خاطرنشان کرد: معلم نه تنها به دلیل نقشی که در آموزش آینده سازان هر کشور برعهده دارد، بلکه به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی انسان می گشاید و راه و رسم زندگی صحیح را به او می آموزد.

هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین نقش اثرگذار این قشر در نظام تربیتی است

طاهری به موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان این ناحیه در کنکور خاطرنشان کرد: کسب این رتبه ها نشان از تلاش معلمان توام با دانش آموزان دارد که قابل تقدیر است.

به گفته مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان، توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است که این مهم بر دوش آموزش و پرورش در هر کشوری است زیرا آموزش و پرورش در ساختن یک جامعه پویا نقش محوری دارد لذا برای ارتقا کیفیت آموزش در کشورباید تلاش بیشتری شود.

این مراسم با هدف ارج نهادن به مقام معلم، با حضور معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه ۲ و همراه با تجلیل از ۶ تن از معلمین که به افتخار بازنشستگی نائل شده بودند، برگزار شد.

هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین نقش اثرگذار این قشر در نظام تربیتی است

کد خبر 1761178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha