افتتاح یک مدرسه خیرساز دیگر در روستاهای مشهد

دبستان مشارکتی زنده‌یاد احمد یزدی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در روستای شاهین‌قلعه تبادکان در بخش مرکزی مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در امتداد اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر که با افتتاح مدارس در بخش‌ها و نواحی مختلف شهرستان مشهد همراه است، آیین افتتاح دبستان خیرساز زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین‌قلعه بخش مرکزی مشهد صبح امروز سه‌شنبه(۱۱ اردیبهشت) با حضور فرماندار مشهد و جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

محسن داوری، فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم تأکید کرد: این دبستان دوکلاسه به‌صورت مشارکتی و با همکاری آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز ایجاد شده تا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، این مدرسه آماده میزبانی از دانش‌آموزان روستای شاهین‌قلعه تبادکان در بخش مرکزی مشهد باشد.

وی بیان کرد: خرداد سال گذشته بود که همایش خیرین نیک‌اندیش رضوی را در مشهد برگزار کردیم تا با حضور جمعیت کثیری از نیکوکاران شهرستان، ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی را که مشهد در آنها از سرانه متوسط کشور پایین‌تر است، موردبررسی قرار دهیم. در آن نشست تعیین شد که چهار شاخص آموزش، ورزش، بهداشت و آب از جمله مصادیق و اولویت‌هایی است که جبران کاستی‌های موجود در آنها فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و از همان زمان، مقدمات اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر به کمک مردم فراهم شد.

فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه تاکنون ده‌ها مدرسه به همت مشترک آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز در شهرستان مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: احداث مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی، سرعت بیشتری دارد و پروژه‌های از این قبیل با سرعت و البته دقت بیشتری به سرانجام می‌رسند، زیرا علاوه بر اینکه برکت حمایت خیر متوجه پروژه می‌شود، مردم نیز این مدارس را از خود می‌دانند و در مراقبت، حمایت و نگهداری از آنها توجه بیشتری به خرج می‌دهند.

پایان پیام/

کد خبر 1761216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha