معلمان مجاهدان سنگر علم و دانش هستند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه معلمان مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش هستند، گفت: معلمان در توسعه جامعه و هدایت دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی امروز(پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت مقام معلم که در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) اسوه علمی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت است.

امام جمعه بندر آستارا از معلمان به عنوان مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش نام برد و افزود: زبان از گفتن شان و مقام معلمان قاصر است.

وی به جایگاه و مقام معلم در دین اسلام اشاره و تصریح‌کرد: هرچه تلاش کنیم نمی‌توانیم حق معلمان زحمتکش را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه معلمان طلایه‌داران جامعه هستند، خاطرنشان‌کرد: معلمان در توسعه جامعه و تعلیم و تربیت و هدایت دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارند.

معلمان مجاهدان سنگر علم و دانش هستند

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری(ره)، روز معلم را تبریک گفت و اظهارکرد: معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور نقش مهمی دارند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه معلمان افرادی دلسوز و زحمتکش هستند که می‌سوزند تا دیگران نسوزند، افزود: اگر امروز در تمامی عرصه‌ها در دنیا حرف برای گفتن داریم، مدیون معلمان هستیم.

بیژن خالقوردی‌پور نیز در این آیین با اشاره به اینکه افکار و اندیشه‌های ارزشمند استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) باعث شد که سالروز شهادت این عالم بزرگوار به نام روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شود، گفت: کسی که می‌خواهد اندیشه آیت‌الله مطهری را تبیین کند باید به دنبال آثارش برود.

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه یکی از آثار ارزشمند استاد مطهری(ره) در حوزه حجاب است، خاطرنشان‌کرد: معلمان می‌توانند از این کتاب به عنوان الگو و کلیدی برای تبیین حجاب در مدارس استفاده کنند.

گفتنی است، پخش کلیپ، اجرای شعر و سرود از دیگر بخش‌های آیین بزرگداشت مقام معلم در بندر آستارا بود.

در پایان این آیین از معلمان نمونه، بازنشستگان و معلمان برتر منطقه‌ای تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1761567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha