حجاج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند

همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران با  سخنرانی حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرگژاری شبستان، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران با  سخنرانی حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.
این همایش یک روزه  در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار و زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج آشنا شدند.

تاکید حجت الاسلام والمسلمین نواب بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن توصیه به زائران بیت‌الله الحرام برای انس بیشتر با قرآن و فهم و درک بیشترآیات الهی در موسم حج گفت: قرآن محوری و فهم کلام وحی را در حج 1403 در اولویت قرار دهید.

 حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی افزود: ما هر چه داریم از قرآن و اهل بیت(ع) است ، در حج پیش رو قرآن محوری و محافل انس با قرآن و درک و فهم کلام وحی را در اولویت قرار دهید. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم بهره مندی از فرصت معنوی سفر حج را یادآور شد و به زائران توصیه کرد که با تلاوت کلام وحی انس بگیرند.
وی افزود: در سال‌ های گذشته زائرانی در طول برپایی مراسم حج جزء 30 قرآن را حفظ  و برخی در طواف های خود سی جزء قرآن را ختم کردند که این اقدام بسیار با ارزشی است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: این امام همام در دوران عمر با برکت خود نقش ‌آفرینی های زیادی داشتند و در عین حال با چالش های زیادی مواجه بودند.
وی افزود: امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه توانستند که فقه شیعی را پویا و ماندگار کنند، اما در عین حال امامت ایشان مصادف با آغاز دولت عباسیان بود که با چالش‌ هایی مواجه شدند و فرزندشان اسماعیل هم فوت کرد.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این که امام صادق(ع) شاگردان زیادی را تربیت کردند، گفت: امسال پس از 9 سال وقفه در سفرعمره، زائرانی از جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در قبرستان بقیع حضور دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه بر ضرورت همدلی و همبستگی میان زائران بیت الله الحرام تأکید کرد و گفت: دشمنان پیوسته به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی میان امت اسلام هستند و وحدت مسلمانان را بر نمی تابند، بنابراین امت اسلامی باید با همدلی و حفظ اتحاد، توطئه‌ های دشمنان را خنثی کند.
سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر این که مسلمانان باید با یکدیگر خوش برخورد باشند، گفت: حمایت از ملت مظلوم غزه از دیگر مواردی است که باید درمراسم حج پیش رو مورد اهتمام زائران باشد، اکنون شاهد هستیم که حتی دانشجویانی در جوامع غربی در حمایت از مظلومان غزه به میدان آمده اند.
وی با اشاره به این که تمام قدرت غرب برای نابودی حماس و فرماندهان آن در کنار اسرائیل ایستاده ، اما موفق به از بین بردن قدرت مقاومت نشده اند، از زائران بیت الله الحرام خواست که به نیت شهدای غزه و مردم مظلوم این منطقه و کودکان ستمدیده این باریکه طواف کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زائران توصیه کرد که در ایام مناسک حج از دروغ و جدال دوری و تلاش کنند که اقتدار امت اسلام را با بیان سخن حق و برخورد متین حفط کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که لباس زائران باید متناسب با بیت الله الحرام باشد، به ‌آنان توصیه کرد که در کنار خانه خدا برای فرزندان خود دعا کنند، چرا که نسل آینده در خطر است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که افزایش محبت و کاهش کدورت از اهداف میهمانی بیت الله الحرام است، خطاب به حاضران گفت: قبل از رفتن به سفر معنوی حج، کینه ها و کدورت ها را کنار بگذارید و طواف مستحبی را برای هر تعداد از افراد که می خواهید نیت کنید.
بر پایه این گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت و فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دیگر سخنرانان این همایش بودند.

بنابراین گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه برگزاری همایش آموزشی - توجیهی حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران در گفتگویی خبری با اعلام این مطلب از زائران خواست رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.
وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت ها و برنامه های خود قرار بدهند. 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود ، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی  و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط  نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم. 
این گزارش حاکیست بگفته مسئولان حوزه حج و زیارت درحج تمتع گذشته به تعداد ۵ کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد  و در ادامه این روند امسال نیز ۲ کاروان با ظرفیت ۲۲۰ نفر به تعداد زائران افزوده شد.
گفتنی است همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع 1403 استان تهران امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران از تشرف حدود 15 هزار  زائر از این استان به سرزمین وحی خبرداد.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های استاد فقه و احکام حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده پایان یافت.

کد خبر 1761777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha