تدارک برنامه های ویژه ایام دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام عادل از تدارک برنامه های ویژه به مناسبت دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: کنگره امامزاده محمد محروق(ع) در استان خراسان رضوی همزمان با این ایام آغاز به کار می کند.

حجت الاسلام«غلامرضا عادل» در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به تدارک ویژه برنامه های دهه کرامت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: از جمله برنامه های شاخص سازمان اوقاف وامورخیریه برای دهه کرامت، بزرگداشت بقاع متبرکه و امامزادگان است و در همین راستا همایش بزرگداشت امامزادگان در اکثر استانها برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از برگزاری چند کنگره بزرگداشت در امامزادگان خبر داد و افزود: بنا داریم همزمان با ایام دهه کرامت اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت علی بن محمدباقر(ع) را در مشهد اردهال برگزار نماییم.

وی همچنین به آغاز به کار کنگره امامزاده محمد محروق (ع) در استان خراسان رضوی همزمان با دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اختتامیه مسابقات تقلیدی قرآن کریم نیز همزمان با این ایام در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می شود.

 حجت الاسلام عادل از برگزاری مراسم های ویژه بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) به صورت گسترده و مفصل در امامزادگان کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به اولویت های فرهنگی و اجتماعی این سازمان در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: کیفی سازی برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه هایی است که امسال مورد توجه قرار می گیرد،همچنین در بحث تبلیغ تخصصی شدن موضوع تبلیغ مورد اهتمام قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تلاش برای تقویت فضای مجازی از رویکردهای مورد توجه دانست و ابراز کرد: با نرم افزار جامعی که برای مدیریت  بقاع متبرکه طراحی شده است، بنا داریم تحولی در عرصه نرم افزاری بقاع صورت گیرد.

 حجت الاسلام عادل با اشاره به توسعه فعالیت های اجتماعی در قالب طرح«شمیم خدمت»، گفت: به منظور توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه این طرح دنبال می شود. همچنین به منظور گسترش و ترویج فرهنگ وقف این سازمان در سطح کلان به دنبال  اجرای امنینانه واقفین است.

کد خبر 1761781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha