راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است

سردار کریمی با اشاره به دوران پر افتخار دفاع مقدس و موفقیت های آن گفت: راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب که در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد، ضمن اشاره به کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی به الگویی برای دیگر استان های کشور تبدیل شده اند.

وی به اهمیت حرکت در مسیر پیشرفت و سعادت کشور تاکید کرد و افزود: ایمان، توکل برخدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی بوده است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مولفه ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند.

این مقام مسئول در به تبیین ارزش های انقلاب و ترویج آن در بین نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: به لطف خدا و تلاش ها انجام شده، امروز نظام اسلامی نزدیک قله های بلند افتخار است و باید تجربیات، روحیات و فرهنگ های ارزشی توسط پیشکسوتان به نسل جدید منتقل شود.

سردار کریمی با بیان اینکه در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس در ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می زد، ادامه داد: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعا راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

 این مقام ارشد استان در ادامه به نقش استان مرکزی در  دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این استان نقش اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب داشته که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

فرمانده سپاه روح الله در ادامه به اقدامات انجام شده طی یک دهه گذشته اشاره و بیان کرد: کنگره شهدای استان امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

 وی با بیان اینکه فعالیت های این کنگره همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد، اضافه کرد: در بخش های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد استان به کاهش آسیب های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ های ارزشی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت:  اینها از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه در ستاد کنگره همه مسئولین و دستگاه ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده ها هیئت اندیشه ورز فعالیت می کنند، ادامه داد: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعا این گردهمایی ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید موثر باشد.

کد خبر 1761837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha