جامعه دینی حیاتش را مدیون امام حسین(ع) و امام صادق(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی با تاکید بر اینکه، تشبه به کفار حرام است چون بازی در زمین دشمن است، گفت: جامعه دینی تداوم حیات مکتب اسلام ناب را مدیون امام حسین (ع) و مذهب تشیع ناب را مدیون امام صادق (ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حمع بیست و سومین دوره‌ نخبگان وظیفه‌ کشوری (ذخیره‌های نظام) در مرکز آموزشی شهیدان سرباز ۰۱ نیروی زمینی ارتش، گفت: جامعه دینی تداوم حیات مکتب اسلام ناب را مدیون امام حسین (ع) و مذهب تشیع ناب را مدیون امام صادق (ع) است.

وی در ادامه افزود: اگرچه بهره‌گیری از علم و دانش محدودیتی جغرافیایی ندارد، اما لازم است تا از تشبه به کفار خودداری گردد زیرا تشبه به کفار حرام است چون  بازی در زمین دشمن و نوعی خود تحقیری است. به همین سبب نخبگان به عنوان بخشی از گروه های مرجع جامعه، ضمن بهره‌گیری از اصول و رویه‌های اسلامی و ملی خویش، باید در جهت اعتلای حرفه و جایگاه خود بکوشند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، با اشاره به لزوم الگوگیری از ائمه‌ اطهار (ع) در زنده نگه‌داشتن نور انسانیت و شرافت، تأکید کرد: ادای مسئولیت نخبگانی، صرفاً محدود به عدم تشبه به کفار نیست؛ بلکه لازم است تا با قلم زدن در راه ائمه‌ اطهار (ع) و مطالبه‌گری در عرصه‌ علم و عمل، چراغ هدایت، انسانیت و شرافت را زنده نگه‌ داشته و از تعدی‌ها و ناجوانمردی‌هایی که بر مظلومان و مستضعفین عالم، نظیر مردم بی‌پناه فلسطین و غزه وارد می‌شود، سخن گفته و کار عملی و میدانی انجام دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با بیان اینکه لازم است تا با الگوگیری از سیره‌ی امام صادق (ع) از حداقل‌ها نهایت بهره‌برداری را انجام داد، اظهار کرد: خلق موقعیت‌های طلایی و بهره‌برداری از فرصت‌های منحصر به فرد، امر مهم دیگری است که باید از شیوه‌ زیست و سبک راهبری و هدایت جامعه‌ی نخبگانی امام صادق (ع) فراگرفت.

وی افزود: احیاء، تربیت، ترویج و نهایتاً تحکیم تفکر شیعی، از مهم‌ترین راهبردهایی هستند که نخبگان انقلاب و نظام اسلامی باید در جهت تحقق و بارور سازی هر چه بیشتر آن‌ها مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی، پرهیز از احساسات و عواطف زودگذر در حل مسائل نخبگانی را امری مهم تلقی و خاطر نشان کرد: نحوه‌ برخورد نظام جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی، نمونه‌ اعلایی از تدابیر حکیمانه و مدبرانه‌ فرمانده‌ معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است که نشان از پرهیز ایشان از احساسات و عواطف زودگذر در تدبیر امور جامعه‌ اسلامی است. به همین سبب لازم است تا همه‌ جامعه‌ نخبگانی با التفات و دقت نسبت به اقدامات معظم له، به ساخت رویه‌های عملی الگو گرفته و اقدام کنند.

کد خبر 1761931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha