خادمیاران با پرچم امام رضا(ع) عشق و ارادت هدیه آوردند

در نسیم خوش هفته تکریم معلمان، عطر رضوی در مدرسه دخترانه شهید موسوی پیچید و خادمیاران منطقه نوزده تهران با پرچم متبرک امام رضا (ع) میهمان این مدرسه شدند تا لحظات پرشور و معنوی را برای دانش آموزان و معلمان رقم بزنند.

خبرگزاری شبستان،گروه دین و اندیشه، در نسیم خوش هفته تکریم معلمان و دبیران، عطر رضوی در مدرسه دخترانه شهید موسوی پیچید و خادمیاران منطقه نوزده تهران با پرچم متبرک امام رضا (ع) میهمان این مدرسه شدند،تا لحظات پرشور و معنوی را برای دانش آموزان و معلمان رقم بزنند.این برنامه معنوی به همت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران و با استقبال گرم و صمیمانه دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه همراه بود.

با ورود خادمیاران در معیت پرچم متبرک امام رضا (ع)، شور و شعف وصف ناپذیری در فضای مدرسه حاکم شد. مداحی و صلوات خاصه امام رضا (ع) عطر معنویت را در فضا پراکنده کرد و اشک شوق در چشمان دانش آموزان و معلمان حلقه زد.

دانش آموزان با اشتیاق فراوان به پرچم متبرک تبرک جستند و عشق و ارادت خود به ساحت مقدس امام رضا (ع)را نشان دادند.

عبدالله آبی پور، مسئول کانون ایثار و شهادت کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با اشاره به اهمیت این برنامه ها، گفت: "حضور خادمیاران رضوی با پرچم متبرک امام رضا (علیه السلام) در مدارس، فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه کردن عشق و ارادت به اهل بیت (علیه السلام)در نسل آینده کشورمان است. امیدواریم این برنامه ها در ارتقای سطح معنوی و اخلاقی دانش آموزان و معلمان عزیز موثر باشد."

در پایان این مراسم معنوی، بسته های متبرکی نیز به رسم یادبود به دانش آموزان و معلمان مدرسه اهدا شد تا خاطره ای خوش از این روز پرشور در ذهنشان باقی بماند.

جانباز خادمیار منطقه نوزده تهران مورد تجلیل قرار گرفت

در مراسمی صمیمی، از خدمات و ایثارگری‌های جانباز سرافراز، آقای سید محمد توکلی، خادمیار گرانقدر منطقه نوزده تهران، تجلیل شد.

جانبازان جنگ تحمیلی، یادگارگان هشت سال دفاع مقدس، نمادهای ایثار و مقاومت، و سند زنده رشادت و فداکاری ملت ایران در برابر تجاوز دشمن هستند. این عزیزان که در راه حفظ کیان و استقلال کشور جان‌فشانی کردند، با جان و تن خود از مرزهای میهن اسلامی دفاع نمودند و در این راه، بخشی از سلامتی خود را از دست دادند.

در این مراسم که با حضور جمعی از خادمیاران رضوی در برگزار شد، صادق نوران دبیر کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: جانبازان، سندهای افتخار و گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و ما وظیفه داریم قدردان فداکاری‌های این عزیزان باشیم.

وی همچنین گفت: آقای توکلی از جمله خادمیارانی است که با وجود جانبازی، سال‌ها در خدمت به آستان قدس رضوی و مردم محروم منطقه نوزده تهران تلاش کرده است. در ادامه این مراسم، با اهدای هدیه ای مزین به نام مبارک امام رضا(علیه السلام) از سید محمد توکلی تجلیل شد.

توکلی در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولین و برگزارکنندگان، گفت: خدمت به مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه همه ما است و من از صمیم قلب، خدمت در کسوت خادمیار رضوی را افتخار خود می‌دانم.

توکلی که مسئول معاونت محله‌ای کانون خدمت رضوی در این منطقه است،  با جان و دل در خدمت محرومان و نیازمندان منطقه تلاش می‌کند و از جمله خادمیارانی است که با وجود جانبازی،  همواره در خط مقدم خدمت به مردم حاضر بوده و الگویی ارزشمند برای سایر خادمیاران و مردم منطقه می باشد.

تجدید میثاق فاطمی بانوان خادمیار و یاور رضوی شهرستان قرچک

بانوان کانون های خدمت رضوی شهرستان قرچک سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) در قم با حضرت فاطمه معصومه تجدید میثاق کردند.

 کانون بانوان و خانواده رضوی شهرستان قرچک اردوی یکروزه فرهنگی زیارتی برای بانوان در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق تدارک دید که در این سفر خانم های مسن، بانوان جوان، نوجوانان و گروه دختران ماه حضور داشتند.

فاطمه عابدینی ناظر کانون بانوان و خانواده در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که: ما به عنوان یک انسان باید بتوانیم شأن و جایگاه خود را در بستر معنوی دین پیدا کنیم، برای استفاده از بسترهای معنوی باید بسیار در رفتارهای خود دقت کنیم و به نقشی که در این بستر ایفا میکنیم آگاهی کامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: عدم آگاهی باعث ایجاد رفتار ضعیف خواهد شد لذا برای تقویت همه موارد ذکر شده نیاز به آگاهی و اطلاعات درست داریم.در این سفر ناظر کانون مشاوره هم بعنوان سخنران دعوت شده بود.

ابریشم عزیزی ناظرکانون مشاوره که در این اردو تیم را همراهی می‌کرد به ایراد مطالبی مهم در مورد آموزش کودکان برای ورود به عرصه ی معنوی و اعتقادی پرداخت.

عزیزی گفت: والدین کودکان خود را باید از خردسالی با دستورات دینی آشنا کنند تا بتوانند عاشقانه وارد عمل شوند.

دستورالعمل‌های عزیزی در رابطه با آشنایی کودکان بسیار جالب و کاربردی بود، وی ادامه داد این که در ایام ولادت یا شهادت اهل بیت علیهم السلام کودکان را برای پذیرایی از دیگران آماده کنیم یعنی چیزی تهیه کنیم و از آنها بخواهیم تا پذیرایی کننده باشند، باید آنها بدانند که برای این که بتوانند مورد رضایت خداوند قرار بگیرند باید از کودکی فطرت خود را پرورش دهند و اهمیت پرورش فطرت را بدانند.

عزیزی در آخر خاطر نشان کرد:برای بهره‌برداری هرچه بهتر از مباحث انسان شناسی نیاز به استفاده از اساتید لایق و کارآمد داریم.

از آموزش‌های عملی و فرهنگ سازی این اردو میتوان به این نکته اشاره کرد که برای اقامه نماز اول وقت اتوبوس کنار جاده توقف کرده و همه نماز را بصورت جماعت اقامه کردند.

قابل ذکر است که این اردو با مشارکت کانون بانوان و خانواده رضوی و همراهی کانون های مشاوره، جوانان و نوجوانان و کانون محله ای احباب الرضا (ع) انجام شد.

کد خبر 1761978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha