سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان ها موجب ایجاد انگیزه در واقفان می شود

داور مسابقات قرآن با بیان اینکه سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان ها قطعا موجب ایجاد انگیزه در واقفان خواهد شد، گفت: یکی از مسائلی که جای کار دارد بحث تامین دارو است که با فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، «فاطمه شیرازی»، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با اشاره به ظرفیت های حوزه وقف در موضوع دانش بنیان گفت: بنده با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف از نزدیک با فعالیت های این سازمان آشنا شدم.

وی اظهار کرد:  در زمینه حمایت اوقاف از شرکتهای دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود باید در راستای نیت واقف باشد، خوشبختانه اقداماتی که در عرصه علمی صورت می پذیرد، بسیار گسترده است، به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است، مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم، پیشرفت های خوبی داشته ایم و باعث خرسندی است که اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعا واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هرآنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که جای کار دارد بحث تامین دارو است که با فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 1761993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha