جشنواره امامت و مهدویت فرصت خدمت به اهل بیت(ع)

نشست منطقه ای برنامه ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، با حضور سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت و با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه امامت و مهدویت، در ابتدای این نشست پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای آغاز چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت قرائت شد.

طهرانچی در این پیام بر اجرای ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭼﻬﺎﺭﻣﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻋﻠﻤﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ های مختلف تاکید و اظهار کرد: اجرای مطلوب برنامه ها ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺘﻀﻤﻦ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﮐﻤﯽ ﻭ ﮐﯿﻔﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﺝ ﮔﻔﺘﻤﺎﻥﺳﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﮔﺮﺩﺩ.

وی برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را فرصتی در راستای خدمت به ساحت مکتب اهل بیت علیهم السلام توصیف و عنوان کرد: ﺿﻤﻦ ﺗﺸﮑﺮ ﺍﺯ ﺗﻼﺵﻫﺎﯼ ﻣﻮﺛﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ  ﺯﻣﯿﻨﻪ خدمت به اهل بیت ﻭ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻣﻮﺩﺕ ﻓﯽ ﺍﻟﻘﺮﺑﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻀﻤﻦ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ است لازم است تلاش شود مشارکت تا ۱۵۰ هزار نفر ارتقا داده شده و برای نیل به این هدف ﺍﺯ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺳﺎﺯﻭﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺳﺘﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﻫﺎ ﻭ ﮐﻤﯿﺘﻪﻫﺎﯼ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺷﯿﻮﻩﻧﺎﻣﻪ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻋﻠﻤﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﯼ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺍﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻤﻬﯿﺪﺍﺕ ﻻﺯﻡ ﺍﻧﺪﯾﺸﯿﺪﻩ ﺷﻮﺩ.

طهرانچی بر اهمیت حضور دانش آموزان در دوره چهارم جشنواره امامت و مهدویت تاکید کرد و اظهار داشت: ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﻣﯿﺪﻫﺎﯼ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻋﻠﻮﻡ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﻭ ﻣﻬﺎﺭﺗﯽ ﺍﺯ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺳﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﯼ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻋﻠﻤﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻭﯾﮋﻩ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

در ادامه این نشست مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت بر ضرورت توجه به زیارت جامعه کبیره در جشنواره چهارم تاکید کرد و گفت: ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره بر محوریت این زیارت در این دوره از جشنواره تاکید کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت فعال دانش آموزان و دانشجویان در این دوره از جشنواره هدف ماست افزود: شایسته است از ظرفیت های استانهای مختلف برای برگزاری جشنواره چهارم استفاده شود.

در ادامه این نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، و هرمزگان، به ارائه گزارشی از روند برگزری دوره سوم جشنواره امامت و مهدویت در استان خود پرداختند و پیشنهاداتشان را در راستای برگزاری جشنواره در دوره چهارم بیان کردند.

کد خبر 1762122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha