پوشش۱۵۰هزار نفری در دوره چهارم جشنواره امامت و مهدویت

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چهارمین دوره جشنواره سراسری امامت و مهدویت ۱۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه مهدویت و امامت، نشست منطقه ای برنامه ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با حضور استان های گروه ۲ به میزبانی مشهد مقدس در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت در این نشست با تاکید بر نگاه آسمانی به جشنواره امامت و مهدویت گفت: کاری که برای اهل بیت انجام می گیرد باید نگاه آسمانی داشته باشد. تقوا زمینه گشایش، بالندگی و رشد است. بنابراین نمی‌شود گفت ما چون پول و امکانات نداریم کار فرهنگی انجام ندهیم. اگر کار برای خدا و اهل بیت باشد گشایش‌ها و برکات حاصل خواهد شد.

سیدجواد جعفری افزود: ماه های مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های با برکتی است. به فرمایش مقام معظم رهبری دو ماه رجب و شعبان بهار معنویت است. صرف نظر از عظمت این ماهها، میلاد برگزیدگان الهی نیز در این ماه ها قرار گرفته است  بنابراین ماه رجب و شعبان برای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به صورت هوشمندانه انتخاب شده است.

ایشان به پیام های مهم میلاد امام زمان اشاره کرد و گفت: میلاد امام زمان ۴ تا پیام دارد : ۱- امام زمان داعیه است یعنی دعوت کننده به خدا ۲- توجه به امام زمان ایجاد امید به آینده است یعنی باور داشته باشیم که این خورشید روزی طلوع خواهد کرد ۳- ما بایستی بدانیم که منتظر و مترصد هستیم و انتظار یعنی حرکت نه سکون و ایستایی ۴- این انتظار به عمل ما بستگی دارد.

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی ورود پیدا کرده به یک حرکت عظیم در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تا کنون سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت به دست با کفایت اساتید و کارکنان برگزار شده است و در آستانه ورود به چهارمین دوره قرار داریم. لذا آنچه ریاست محترم دانشگاه در چهارمین دوره این جشنواره از ما انتظار دارد اولا جامعه هدف این دوره از جشنواره با ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گیرد و دوم شعار امسال زیارت جامعه کبیره باشد یعنی تمام فعالیت‌های جشنواره حول محور و مفاهیم زیارت جامعه کبیره قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امسال در کنار شورای سیاست گذاری جشنواره‌ها، کمیته های تخصصی با حضور علمای حوزه علمیه و اساتید گروه معارف تشکیل شود تا مفاهیم زیارت جامعه کبیره را بازآفرینی کنند و به دست شعرا و گروه‌های سرود بسپارند.همچنین از شعرا بخواهیم در خصوص زیارت جامعه کبیره شعر تولید کنند تا این اشعار تبدیل به نجوای مردم بشود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت بر اساس سند تحول و توسعه دانشگاه آزاد با موفقیت پشت سر گذاشته شده افزود: آقای دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی دو اتفاق را به عنوان شاه بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد به خوبی تبیین کرده اند. جریان امامت و مهدویت و مسئله تقریب مذاهب.

دکتر احمد ناطق گلستان خاطرنشان کرد: جشنواره امامت و مهدویت همه ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در اتمسفر فضای فرهنگی در کل کشور توسط دانشگاه آزاد اجرا می شود که این یک کار ویژه و نو در کشور است که مورد تحسین داخل و خارج کشور قرار گرفته است پس معلوم می‌شود یک خلاء جدی در این حوزه داشتیم. در آسیب شناسی تربیتی تشیع، رویکرد شادی و سرور اهل بیت نگاهی بوده که دانشگاه آزاد در این زمینه داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر تقریب مذاهب را داریم که یکی از حوزه‌های جدی در دانشگاه آزاد است که توسط قریب به ۳۰ دفتر تقریب مذاهب در کشور با نگاه تقریبی و وحدتی صورت می گیرد و به فرمایش آقای دکتر طهرانچی این دو اتفاق در کنار هم جریان اسلام را به معنای واقعی نشان میدهند و یک اتفاق میمون و مبارک است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: به جشنواره امامت و مهدویت به عنوان یک کار فرهنگی فاخر نگاه کنیم و به آن ملزم باشیم. برکتی که انجام این برنامه‌های فاخر فرهنگی به همراه دارد می‌تواند چشمه‌های ویژه ای را برای دانشگاه در زمینه های اقتصادی باز کند.

کد خبر 1762126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha