قازان میزبان پانزدهمین اجلاس «روسیه – جهان اسلام»

اجلاس بین المللی اقتصادی سالانه «روسیه و جهان اسلام: نشست قازان» به عنوان یکی از رویدادهای مهم اقتصادی در زمینه‌های مالی اسلامی، نمایشگاه حلال، آشپزی، مد اسلامی، فناوری و گردشگری در مرکز بین المللی نمایشگاه‌ها اکسپوی قازان در تاتارستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، پانزدهمین دوره اجلاس «روسیه - جهان اسلام: نشست قازان»  با مشارکت کارشناسان و متخصصان بین المللی در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری اسلامی از ۸۰ کشور جهان از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مطابق با ۱۴ تا ۱۹ می سال ۲۰۲۴ در مرکز بین المللی نمایشگاه‌ها اکسپوی قازان در تاتارستان برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در اجلاس قازان می توانند با رویکردهای معاصر در صنعت مد اسلامی و فرصت های تبلیغ آنها در کشورهای مختلف در چارچوب جشنواره «روز مد اسلامی» آشنا شوند.

همچنین قرار است نشست‌های کارشناسی با هدف بررسی چشم‌اندازها و چالش‌های صنعت مد اسلامی مدرن در زمینه برقراری ارتباطات، توسعه کسب‌وکار و ایجاد گفت‌وگوی بین‌فرهنگی برگزار شود.

برپایی نمایشگاه تجاری حلال روسیه "Russia Halal Expo" و ارائه محصولات حلال، خدمات، سرمایه گذاری و پروژه های زیرساختی از جمله برنامه های اجلاس قازان ۲۰۲۴ خواهد بود.

قرار است مسابقات قهرمانی بین المللی سرآشپزان جوان کشورهای اسلامی به نام «یونس احمدزیانوف » در سال ۲۰۲۴ برگزار شود. شرکت‌کنندگان فرصت‌های جدیدی را برای آشپزی حلال به دست خواهند آورد و برای کسب عنوان بهترین سرآشپز با هم رقابت خواهند کرد.مهمانان این اجلاس می توانند درباره هنرهای آشپزی بیاموزند و همچنین غذاهای حلال از سراسر جهان را بچشند.

یکی از رویدادهای مهم برای اجلاس قازان، بزگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه در روسیه است.هدف این نمایشگاه تبلیغ و توسعه پروژه‌های تجاری است.

در این نمایشگاه محصولات شرکت‌های بزرگ، متوسط ​​و کوچک و همچنین پلتفرم‌های شرکت های مالی اسلامی و مهندسی مکانیک در این نمایشگاه عرضه می‌شود، قرار است کشورهای اسلامی و مناطق قدرال روسیه پلتفرم‌های خود را ارائه دهند تا  امکانات و دستاوردهای سرمایه‌گذاری آنها در زمینه های فناوری، اقتصاد اسلامی و همکاری بین المللی به نمایش بگذارند. همچنین شرکت های دولتی، بانک های بزرگ، موسسات مالی و شرکت های بین المللی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. این نمایشگاه فرصت هایی را برای یافتن شرکای بین المللی جدید و ورود به بازارهای جهانی فراهم می کند.

برای اولین بار نیز اجلاس قازان نمایشگاه املاک و مستغلات برای بازار بین المللی املاک و مستغلات خواهد بود و این نمایشگاه توسعه دهندگان، معماران، سرمایه گذاران، موسسات مالی و شرکت های متعدد را قادر می سازد تا توانایی ها و خدمات خود را در زمینه مستغلات، ساخت و ساز، طراحی و شهرسازی به نمایش بگذارند.

در چارچوب این اجلاس، مسابقاتی به همت سازمان توسعه استعدادیابی هاکی در کشورهای اسلامی برگزار می شود. جالب است که سازمان توسعه استعدادیابی هاکی در کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۳ در شهر کازان تأسیس شد. از جمله اهداف اصلی آن، توسعه همکاری های متقابل بین شهروندان کشورهای مختلف، تبادل فرهنگی و ترویج ورزش است.

برنامه فرهنگی این اجلاس همچنین شامل بازدید از مکان‌های میراث جهانی یونسکو، از جمله مجموعه موزه های تاریخی، معماری و هنری در «کرمیلن قازان» که در آن مسجد منحصر به فرد قل شریف واقع شده، است.

موضوعات اصلی مورد بحث و بررسی در این اجلاس  شامل امور مالی اسلامی، صنعت حلال، سرمایه گذاری، صنعت، خدمات لجستیکی، گردشگری، فناوری، همکاری های بین المللی، دیپلماسی، اصول زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، تجارت کوچک و متوسط، پزشکی، ورزش، و سایر موارد است.

 در نشست قازان ۲۰۲۳ بیش از ۱۶ هزار نفر (از جمله ۹۵۰ سخنران) از ۸۰ کشور جهان از جمله ۵۷ کشور سازمان همکاری اسلامی شرکت کردند.

کد خبر 1762168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha