اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ویژه برنامه‌های دهه کرامت در این بارگاه ملکوتی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عتبات و عالیات، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی با اشاره به برنامه های متنوع تدارک دیده شده در این ایام اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت در آستان مقدس پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با ویژه برنامه شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی، سلسله جلسات فقه زندگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده و مدیحه خوانی و قرائت دعای کمیل آقای محمد کریمی آغاز خواهد شد. در همین شب محفل انس باقرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی کشور نیز از ساعت ۲۲ برگزار می شود.

وی افزود: صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه برنامه قرائت دعای ندبه توسط آقای سعید هدایتیان و در شام ولادت آن حضرت نیز ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده و مدیحه خوانی آقای جواد اشعری در شبستان امام خمینی(ره) برپا می گردد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به ویژه برنامه تجمع ۳هزار نفری مادران و دختران در مصلای امام علی(ع) حرم مطهر تصریح کرد: این آیین باشکوه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح با حضور دختران دانش آموز و همچنین دختران کم توان جسمی با اجرای سرود توسط آقای ابوذر روحی از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، ۲۵ اردیبهشت ماه ویژه برنامه ای در راستای تجلیل از مقام حضرت حمزه(ع) از امامزادگان آرمیده در این حرم مطهر و فرزند بلافصل حضرت امام کاظم(ع) از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر آن حضرت برگزار و همچنین سلسله جلسات تحکیم خانواده با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تراشیون و قرائت دعای توسل توسط آقای روح الله سیفی در همین روز پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی با اشاره به همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی در خصوص اعزام دختران زائر اولی کم برخوردار جهت تشرف به بارگاه منور رضوی خاطر نشان ساخت: با هماهنگی های صورت گرفته قرار است این طرح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در دهه کرامت امسال و از مبدا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با زیارت این بارگاه ملکوتی آغاز گردد و ان شاء الله در طول سال تداوم پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه های پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه پس از نماز مغرب و عشاء، مصادف با سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در آستان مقدس افزود: ویژه برنامه جلسه تفسیر قرآن کریم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهشتی، قرائت دعای کمیل و مدیحه سرایی توسط آقای کاظم محمدی، جلسه فقه زندگی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی کشور اهم برنامه های این شب خواهد بود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: صبح روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ویژه برنامه قرائت دعای ندبه توسط آقای حامد رضوانفر و ویژه برنامه سبک زندگی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده و مدیحه خوانی آقای امیر نعیمی در شبستان امام خمینی(ره) پس از نماز مغرب و عشا برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی با اشاره به ویژه برنامه های ایام میلاد امام رضا(ع) تصریح کرد: برنامه شب میلاد آن امام همام یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت و مدیحه سرایی آقای امین مقدم پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) و در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ویژه برنامه ظهر ولادت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده و مدیحه خوانی آقای مهدی سروری پس از نماز ظهر و عصر در همان مکان پایان بخش ویژه برنامه های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ضمن دعوت از عاشقان آل الله علیهم السلام جهت حضور در ویژه برنامه های این بارگاه ملکوتی، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و برنامه های یاد شده گرامی داشت.

کد خبر 1762247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha