وجود ۲ مورد وقف منفعتی با نیت امام رضا(ع) در لرستان

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود وقف های انتفاعی و منفعتی در استان لرستان گفت: ۲ مورد از وقف های منفعتی با نیت امام رضا(ع) در خرم آباد ثبت شده است.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، از وقف به عنوان سنت حسنه ای یاد کرد و اظهارداشت: وقف صدقه جاری است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به وجود وقف های انتفاعی و منفعتی در استان لرستان، افزود: وقف های انتفاعی همچون مساجد، حسینیه، حوزه علمیه، قبرستان و... وقف های هستند که سود مالی ندارند و مردم از وجود آنها منفعت می‌برند.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد وقف های استان منفعتی هستند، عنوان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ موقوفه منفعتی در استان ثبت شده است و البته حدود هزار موقوفه منفتعی در استان در حد زمین هستند و فعلا اقداماتی جهت ساخت آنها صورت نگرفته است.   

وی با بیان اینکه وقف های منفعتی شامل ساختمان، زمین کشاورزی، مغازه و... می‌باشد، خاطرنشان‌کرد: درآمد وقف های منفعتی بر اساس نیت واقف هزینه می شود.

حجت الاسلام عباس زاده ادامه داد: در لرستان حدود ۴۰۰ موقوفه منفعتی با نیت‌های مختلف به ثبت رسیده است.   

وی در ادامه یادآورشد: بیشترین موقوفات استان لرستان مربوط به شهرستان بروجرد و خرم آباد می باشد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه ۲ مورد وقف منفعتی در استان لرستان با نیت امام رضا(ع) ثبت شده است، اظهارکرد: در طول تاریخ همواره محبان اهل بیت(ع) با وقف اموال منقول و غیرمنقول خود به حرم مطهر حضرت رضا(ع)، عرض ارادت خود را به این امام همام نشان دادند.  

وی یادآور شد: این موقوفات زمین کشاورزی هستند که درآمد حاصل از آنها برای حرم امام رضا(ع) ارسال می‌شود.

کد خبر 1762343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha