اهتمام مردم به وقف علم گسترش یافته است

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات گفت: موقوفاتی که طی سال‌های گذشته انجام گرفته در زمینه حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها، بیانگر توجه و دقت مردم به بحث وقف و علم بوده است.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت‌الاسلام محسن کرمانی با اشاره ضرورت فرهنگ‌سازی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اوقاف اظهار کرد: سازمان اوقاف اگر می‌خواهد در این جهت فرهنگ سازی کند، بهتر است فعالیت‌های خود را رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کند.

وی در ادامه یادآور شد: طی چند سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان اوقاف صورت گرفته و قدم‌های خوبی برداشته شده است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات بر ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اوقاف در حوزه دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: این نوع اطلاع رسانی‌ها به مردم می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین وقف اموال در این مسیر خیلی موثر باشد.

کرمانی با بیان این که نقش اوقاف در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تنها باید حمایت کننده باشد، پیشنهاد کرد: سازمان اوقاف نباید وارد حوزه بنگاه‌داری شود؛ شرکت های دانش بنیان نباید حس کنند که اوقاف رقیب آنها شده بلکه باید اوقاف را حامی خود بدانند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف باید شرکت‌های دانش بنیان موفق و یا افراد مرتبط با این حوزه را شناسایی و در حوزه اجرایی به آنها مشاوره دهد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات عنوان کرد: موقوفاتی که طی سال‌های گذشته انجام گرفته در زمینه حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها بوده و این بیانگر توجه و دقت مردم به بحث وقف و علم بوده است.

حجت‌الاسلام کرمانی با اشاره به زمان بر بودن نتایج فعالیت‌های علمی و توجه بیشتر مردم به مسائل معیشتی گفت: مسائل علمی هزینه بر است و نباید انتظار کسب نتایج آنی داشت.

وی تأکید کرد: باید فضایی را در جامعه ایجاد کنیم که وقتی دولت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و علمی مشکل داشت از منابع دیگر کمک بگیرد و اوقاف در این زمینه می‌تواند خیلی موثر باشد.

کد خبر 1762357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha