کتابخانه‌ها، محلی برای انتقال مفاهیم مختلف در جامعه هستند

گودرزی‌زاده گفت: امروزه کتابخانه های عمومی فقط محلی برای کتابخوانی نیست و وظیفه ما انتقال مفاهیم و معانی با استفاده از مفاهیم هنری بویژه هنر عکاسی برای نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی گودرزی‌زاده با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکاسی «زندگی با کتاب» گفت: خوشبختانه این جشنواره با پرشور عکاسان برگزار شد که در این راستا از 167 عکاس از سراسر کشور ۱ هزار و ۴۸۷ اثر را به دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: داوری اولین جشنواره ملی عکس زندگی با کتاب با حضور استادان برجسته کشور «علی اصغر داودآبادی، عادی عزیزی و ناصر محمدی» در اسفندماه سال گذشته در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار گردید که پس از تبادل نظر و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، عکس‌های راه‌یافته به جشنواره مشخص شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش دوربین عکاسی، آثار شبنم ملکی، مریم دوست محمدی، محسن کابلی، امیرعلی نواده، علیرضا رحمانی، ژاله بهرامی، احمدرضا کریمی، علی آذر، عبدالرحمن رافتی، سید اکبر بهاری، سید حسن فتاحیان، حسین ظهره‌وند ، حسین محبی، حسین نادری، مهدی ایمانی، مهزیار مهدی پور، پریسا بهزادی، سید مهرداد شریفی، صادق ذباح، سعیدرضا مقصودی، سارا شفیق  و در بخش تلفن همراه نیز عکس های امیرعلی نواده، احمدرضا کریمی، نصرت امیری خواه، عرفان تاج آبادی، مهدی جوادی شاد، صادق ذباح، آرزو صادقی و مبین محمد جوادی به جشنواره راه یافتند.

وی گفت: این جشنواره با هدف تبیین رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه‌ها، نقش کتابخوانی در زندگی امروزی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندگی مردم و معرفی خدمات کتابخانه‌ها برگزار شد.

گودرزی زاده خاطر نشان کرد: این دوره از جشنواره در موضوعات کتاب، کتابخانه، کتابدار، کتابخانه سیار، نمود آثار معنوی مطالعه در زندگی، فرهنگ کتابخوانی، جایگاه مطالعه در سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتابخانه و کسب و کارهای کوچک، فعالیت فرهنگی کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه های عمومی فقط محلی برای کتابخوانی نیست و وظیفه ما انتقال مفاهیم و معانی با استفاده از مفاهیم هنری بویژه هنر عکاسی برای  نسل جوان است، ادامه داد: وظیفه ماست که از تمام ابزار برای انتقال این مهم به نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه  پیش از این پوستر اولین جشنواره ملی عکس «زندگی با کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی و آشنایی عموم مردم با خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذرماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد، اضافه کرد: در پایان جشنوار نیز از محمدحسین جمالزاده، از پیشکسوتان عکاسی شهر اراک به پاس سال ها خدمت و تلاش در عرصه عکاسی تقدیر شد.

کد خبر 1762430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha