حضور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیش از ۱۱۰ اثر تازه در نمایشگاه کتاب

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه با بیان اینکه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال نیز در نمایشگاه کتاب حضور پرشوری دارد، گفت: این پژوهشگاه حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب چاپ اول را در نمایشگاه عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

محمد جنتی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه در گفت‌وگویی بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در فرهنگ و حرکت یک جامعه به سمت اهداف و آرمان‌های آن جامعه است و همچنین ماندگارشدن تمدن و فرهنگ هر جامعه وابسته به مکتوبات آن است و همراه بودن با کتاب و اهالی کتاب توفیقی از جانب خداوند منّان و نعمتی بزرگ است و خدا را شاکریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران، اتفاق مبارکی است که دوستداران کتاب و اهل علم و قلم را از سراسر کشور به بزم اندیشه می‌خواند و فرصتی ایجاد می‌کند تا ناشران از حال و هوا و نیازهای مخاطبان خودآگاه شوند و از طرفی فرصتی است تا عموم مردم و اهالی کتاب بتوانند با آثار و دستاوردهای جدید ناشران و مؤلفان آشنایی پیدا کنند.

هم‌زمانی عرضه کتاب به دو روش فروش مجازی و ارائه مستقیم در نمایشگاه، این امکان را فراهم می‌کند تا همه مخاطبان در سراسر ایران عزیز بتوانند کتاب‌های موردعلاقه خود را در هر زمینه‌ای به‌راحتی تهیه نمایند.

نمایشگاه از چند جهت قابل ارزش‌گذاری است، یکی ارتباط بین ناشر و مخاطب، اینکه می‌توانیم به طور مستقیم با بسیاری از ناشران و یا مخاطبانی که به آنها دسترسی نداریم ارتباط برقرار کنیم و ملاقات داشته باشیم. ارتباط بین ناشران و هم‌افزایی بین آنها یکی دیگر از ارزش‌های برگزاری نمایشگاه است. بسیاری از اتفاقاتی که در فضای کتاب بین افراد فعال در این صنف می‌افتد، در فضای نمایشگاه رخ می‌دهد. همچنین ارتباط بین ناشرین در فضای نمایشگاه بدون واسطه و بی‌پرده رخ می‌دهد که می توان مسایل موجود در این صنف را به یکدیگر منتقل کرد.

وی همچنین درباره چشم انداز انتشارات پژوهشگاه در سال‌های آتی به ویژه امسال گفت: یکی از فعالیت‌های تخصصی پژوهشگاه این است که در بین افراد جامعه می‌گردد و با رصد فضای عمومی جامعه و برنامه ریزی برای نیازها تولیداتی داشته باشد. پژوهشگاه یکی از منحصربه فردترین ناشران کشور است که حدود ۵۰ تا ۶۰ هیات علمی در زمینه‌های مختلف دارد که با مسایل روز در مباحث فقهی، کلامی، اخلاق، معرفت شناسی و فلسفه درگیر است. همچنین در مجموعه خود پژوهشگاه کانون اندیشه جوان یکی از زیرمجموعه‌های پژوهشگاه است که کار آن انتشار مباحث علمی به زبانی ساده‌تر و به زبان عمومی برای همه اقشار جامعه است. اکنون ما مراکزی داریم که دائما در حال سنجش نیاز مخاطبان در سطح کشور هستند و با آنها ارتباط برقرار کرده و پرسشنامه‌هایی را از سوی آنها پر می‌کنند تا نیازهای جامعه را رصد کرده و بتوانند برای هر یک از آنها محتوای مورد نیاز را تولید کند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه همچنین تصریح داشت: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال همچون سال گذشته در کنار کانون اندیشه جوان، با عزمی جدی و تلاش و شوری مضاعف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۳ حضور یافته تا باعرضه حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب چاپ اول بتواند خدمتگزار اهالی کتاب و ساحت اندیشه و فرهنگ باشد.

ارمغان دیگر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال، رونمایی از آثار جدید، حضور نویسندگان و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور است.

لازم به ذکر است، غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان با شعار “۳۰ سال نواندیشی دینی” در مصلای امام خمینی رحمه‌الله علیه شبستان اصلی، راهروی ۲۴، غرفه شماره ۵۸۷ میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.

کد خبر 1763039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha