ممنوعیت روزه داری 19 روزه پیش از 15 سالگی!!

خبرگزاری شبستان: یکی از بهترین روش های شناخت حقانیت هر دین و مرام، سیر در احکام آن است. با سیر در احکام بسیاری از فرق در می یابیم مشتی خرافات و سخنان لهو به مردم ساده لوح خورانده می شود.

مدیر گروه بهاییت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: یکی از بهترین روش های شناخت حقانیت هر دین و مرامی که وجود دارد، سیر در احکام آن است.
حجت الاسلام سید حسینعلی موسوی زاده ادامه داد: ما بهاییت را فرقه ای ضاله می دانیم که برای راحت طلبی و دیگر اهداف دنیوی تاسیس شده است؛ آیین خدا باید نجات بخش و دستورات آن با علم عقل و شرع مطابقت داشته باشد و گرنه نمی توان آن را در ردیف ادیان آسمانی به شمار آورد.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با سیر در احکام این فرقه می توان فهمید آنها احکام پوچی دارند و یک مشت خرافات و سخان بیهوده را به خورد مردم ساده لوح و یا دنیاطلب داده داده اند.
وی با اشاره به محتوای کتاب فرقه بهاییت عنوان کرد: اقدس یکی از مهمترین کتب فرقه ضاله بهائی است که از اهمیت و اعتبار زیادی نزد پیروان این فرقه برخوردار است، این کتاب، توسط حسینعلی نوری (بهاءالله) و به زبان عربی نوشته شده و شامل حدود و احکام می شود، نسخه ای که مجموعا 49 صفحه و هر صفحه در 19 سطر و جمعا 470 بند بوده و در مطبعه‏ ناصری بمبئی چاپ شده است.
مدیر گروه بهاییت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ادامه داد: چاپ دیگر آان اقدس 180 صفحه ای است البته چاپ های دیگری هم دارد که همگی به جز یک نسخه به قطع کوچک که ظاهرا چاپ سنگی و قدیم ایران است، به ضمیمه‏ الواح میرزابهاء هستند. نسخه ای که در حال حاضر در بین بهائیان رواج دارد اقدس 180 صفحه ای است و برخی دیگر از آثار بهاءالله که از ملحقات این کتاب به شمار می‌آیند و همچنین رساله سؤال و جواب و خلاصه أحکام کتاب أقدس و أوامر آن و شرحی بر فقرات آن و همچنین یک فهرست عمومی است.
وی بیان کرد: این کتاب آکنده از اغلاط فراوان ادبی است و از آنجا که بهائیان از زمینۀ بروز خرده‌گیری‌های عربی‌دانان بر اشتباهات فراوان و فاحش ادبی در این متن عربی، واهمه داشتند از چاپ مجدّد آن خودداری می کردند و از این‌رو، از انتشار آن پرهیز داشتند.
حجت الاسلام موسوی زاده با بیان ایکه تمام احکام بهاییت در این کتاب که پر از غلط است و برای آنها کتاب آسمانی محسوب می شود، جای شبهه است، ابراز کرد: یکی از احکام بهاییت روزه است که مدت آن 19 روز است. چون هر سال نوزده ماه و هر ماه نوزده روز دارد!. بهاییان آخرین ماه سال خود را روزه می گیرند چرا که معتدل ترین ماه است و راحت ترین زمان برای روزه داری. یعنی از 11 اسفند تا عید نوروز و روز عید نوروز عید فطر آنها است.
حجت الاسلام موسوی زاده ابراز کرد: ساعت روزه بهاییان از طلوع خورشید است تا غروب آن و در این مدت زمان آنها تنها از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند و بقیه مبطلات روزه را قبول ندارند.
وی گفت: بهاء در اقدس می‌گوید: «قد کتبنا علیکم الصّیام ایّاماً معدودات و جعلنا النّیروز عیداً لکم بعد اکمال ها کذلک اصابت شمس البیان من افق الکتاب؛ همانا روزه را بر شما در ایام معیّنی واجب کردیم و نوروز را برای شما عید قرار دادیم که پس از پایان روزه، عید نوروز را عید فطر قرار دهید؛ این طور روشنایی می‌دهد آفتاب بیان از ناحیه کتاب».
مدیر گروه بهاییت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: در مسلک بهائیت، هر سال نوزده ماه و هر ماه نوزده روز است که با هیچ قانون طبیعی هماهنگ نیست؛ چنانکه این طایفه مجبور شده‌اند برای توافق با جریان طبیعت و کامل کردن ایام سال، پنج روزی را که در وسط ماه هیجدهم و نوزدهم است، مخصوص احسان و مهمانی قرار بدهند و سپس داخل شهرالعلاء ‌شوند. با این حساب (ساختگی) شهر العلاء به عید نوروز متصل شده و عید فطر بهائیان منطبق با همان عید نوروز می شود.
این پژوهشگر تاکید کرد: بها ءالله گویا برای مراعات حال بندگان قرن نوزدهم، ایامی برای روزه تعیین کرده است که از دوازده ساعت کمتر و از گرما هم دور باشد، تا مردم از قبول آن سر باز نزنند. در حالی‌که قرآن براساس حرکت ماه به دور زمین، سال را دوازده ماه معرفی می‌کند و می‌فرماید: «ان عدة الشهور عند الله اثنا عشر شهراً فی کتاب الله یوم خلق السموات والارض؛ تعداد ماه‌ها نزد خداوند در کتاب الهی، از آن روز که آسمان‌ها و زمین را آفریده، دوازده ماه است». که یک ماه از این دوازده ماه را به عنوان ماه صیام قرار داده است. جناب باب و بها از این نکته غافل بوده‌اند که امور تکوینی‌ تغییر پذیر نیستند «و ماه‌های قمری و دوازده‌گانه بودن آنها اصل ثابتی از عالم خلقت دارد».
وی در ادامه به برخی از احکام روزه این فرقه ضاله اشاره و بیان کرد: اینها گروهی از افراد را از روزه محروم می دارند، به طور مثال مسافر به شرطی که بیشتر از نه ساعت روزه آنها به طول نینجامد می تواند روزه خود را بخورد یا اگر در منطقه ای کمتر از نوزده روز مسافرت کند، روزه ندارند یا افرادی که بیشتر از هفتاد سال دارند روزه ندارند که به این حکم "حد هرم" می گویند، در اصل این فرقه احکام صحیح و درستی برای روزه ندارد.
مدیر گروه بهاییت پژوهشکده باقر العلوم (ع) در ادامه به بیان تفاوت های دیگر روزه بهاییان با مسلمانان پرداخت و یادآور شد: میان سن بلوغ بین افراد در این فرقه هیچ فرقی نیست و دختر و پسر هر دو در سن پانزده سالگی به سن تکلیف و بلوغ می رسند. در این بحث باید بین دختر و پسر فرقی باشد از نظر طبیعی اگر بخواهیم جواب به این مساله دهیم مشخص است دختر زودتر از پسر به بلوغ می رسد.
وی خاطرنشان کرد: بهائیان، مسلک خود را دین جدید می‌دانند که حسین‌علی بهاء آن را بنا نهاده است، ولی از نظر ما بهائیت یک مسلک یا حزب شمرده می‌شود. با توجه به مستندات تاریخی که در دست است، مسلک بهائیت از بابیت گرفته شده است. احکام بهائیت نیز همان احکام بابیت سید علی‌محمد شیرازی است که حسین‌علی بهاء آن را دنبال کرده و با نسخ و اضافه بعضی از احکام، کتاب اقدس را نوشته است.
پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 275489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha