وزارت مسکن موظف به تأمین مسکن جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا شد

مجلس ضمن اجازه برای تشکیل یگان حفاظتی در دستگاه های اجرایی کشور، وزارت مسکن و شهرسازی را موظف به تأمین مسکن جانبازان 50 درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد فاقد مسکن کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه چهارشنبه 17 آذر و در بررسی مواد پایانی لایحه برنامه پنجم توسعه وزارت مسکن و شهرسازی را موظف کردند تا پایان برنامه، مسکن جانبازان 50 درصد و بالاتر، جانبازان 25 درصد تا 50 درصد را که حداقل دو سال سابقه حضور در جبهه داشته‌اند و همچنین آزادگان و فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد فاقد مسکن را در صورتی که قبلا از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند، تأمین کند.

بر اساس رأی مجلس، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پس از کسب موافقت و مجوز ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تشکیل یگان‌های حفاظت اقدام کنند و این یگان‌ها از نظر بکارگیری سلاح و مهمات تابع ضوابط نیروهای مسلح هستند و با رعایت ضوابط نیروی انتظامی تحت نظر دستگاه ذیربط اداره خواهند شد.

همچنین شرح وظایف و اختیارات و سازمان‌دهی و چگونگی تسلیح این یگان‌ها و آموزش و انتساب فرماندهی هر یک از این یگان‌ها و چگونگی ارتباط آنها با نیروی انتظامی و نظارت بر عملکرد آنها به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد رسید.

بر اساس رأی مجلس، این قانون تا پایان سال 1394 معتبر است.

پایان پیام/
 

کد خبر 3847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha