حسيني: امروز چندصدايي درعرصه منافع ملي معنا ندارد

فرهنگي: وزير ارشاد گفت: رييس جمهور به جايگاه و ظرفيت رسانه ها واقف است و تاکنون براي رسيدن به اهدافش از رسانه هاي غربي بيشترين بهره را برده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم اختتاميه هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها عصر ديروز دوشنبه (10 آبان) با حضور اصحاب رسانه و جمعي از مديران و مسئولان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم پرويزي، دبير هفدهمين جشنواره بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: از تمامي اهالي رسانه خالصانه تقاضا دارم که نقايص اين نمايشگاه را به کرامت خود ببخشند و ما را در برگزاري نمايشگاه ها سال هاي آينده ياري دهند.

وي جشنواره هفدهم را شروعي براي فعال ساختن پايگاه هاي دايمي جشنواره دانست و تاکيد کرد: با ايجاد پايگاه دايمي براي اين جشنواره، اخبار و دستاوردهاي آن به راحتي در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.

يوسف قروي قوچاني در ادامه مراسم به نمايندگي از هيئت داوران اين جشنواره به قرائت بيانيه اين هيئت پرداخت و اظهار داشت: داوران برحسب وظيفه خود کليه آثار دوستان و همکاران مطبوعاتي را در سراسر کشور در حد و اندازه بضاعت خويش مورد ارزيابي و داوري قرار داده اند.

وي با اشاره به معيارهاي ارزيابي آثار تصريح کرد: نفي مرزبندي و تفرقه افکني ميان افراد، دوري از ياس و نااميدي، مبارزه با اسراف و تلاش در جهت فرهنگ اسلامي از جمله معيارهاي مدنظر هيئت داوران بود، همچنين در ارزيابي آثار خبرنگاران نسل جوان هيئت داوران اعلام مي کند که از همکاري با اين نسل بر خود مي باليم.

عضو هيئت داوران اين جشنواره در ادامه اظهار کرد: امروز در شرايطي قرار داريم که بنگاه هاي دروغ پراکني در پي تفرقه افکني هستند، هيئت داوران اين جشنواره آمادگي همه جانبه خود را براي مقابله با آثاري که وحدت ملي را خدشه مي کنند، اعلام مي نمايد.

در ادامه اين مراسم روابط عمومي هاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي و وزارت کار و امور اجتماعي به عنوان روابط عمومي هاي برتر جشنواره معرفي شدند.


همچنين غرفه هاي پايگاه هاي اينترنتي باشگاه خبرنگاران جوان، فيلم و فوتبال، دانشگاه الزهرا و دانشگاه فردوسي مشهد، استان سيستان و بلوچستان به عنوان غرفه هاي برتر معرفي شدند.

در بخش غرفه هاي برتر مطبوعات نيز غرفه هاي جام جم، اقتصاد و جوان عنوان برگزيدگان هفدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها را به خود اختصاص دادند.

بر اساس اين گزارش در ادامه غرفه خبرگزاري ايرنا و برنا در بخش برترين غرفه خبرگزاري ها و نشريات تخصصي کودک و آشپزباشي نيز در بخش غرفه هاي برتر نشريات تخصصي ديگر به عنوان برگزيدگان هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها معرفي شدند.

در ادامه مراسم رتبه هاي اول در حوزه سرمقاله، گزارش، مصاحبه، خبر، طنز تصويري، طنز مکتوب، مقاله فرهنگي، عکس خبري و ... اعلام شد و برگزيدگان جوايز خود را از دست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمدعلي رامين معاون مطبوعات وزارت ارشاد دريافت کردند.

بعد از اهداي جوايز، محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ايراد سخناني پرداخت و از حضور رئيس جمهور در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها قدرداني کرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت بين المللي نمايشگاه هفدهم به ارائه گزارشي از اين نمايشگاه پرداخت و يادآور شد: امسال در 55 کشور جهان در سطح بين المللي مهمان خارجي داشتيم و اين نشانگر حضور گسترده بين المللي دراين نمايشگاه بود.

رامين ادامه داد: حضور دوهزار و 400 رسانه داخلي، يک هزار و 600 نشريه استاني، و 200 نشريه برگزيده از ميان 6 هزار نشريه دانشجويي زينت بخش اين نمايشگاه بود، همچنين امسال بيش از 13 هزار اثر در جشنواره مطبوعات مورد ارزيابي قرار گرفته که درمقايسه با سال گذشته رشدي بيش از دو برابر داشته است.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد يکي ديگر از ويژگي هاي نمايشگاه هفدهم را محور قرار دادن نشريات استاني دانست و عنوان کرد: در دوره هاي قبل نشريات استاني در حاشيه بودند و جايگاه محوري نداشتند و اما امسال ما به اين نشريات جايگاهي ويژه اختصاص داديم.

وي با بيان اينکه هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها با يک هفته نشاط رسانه اي برگزار شد ابراز اميدواري کرد، قطب رسانه اي قدرتمندي در جهان اسلام ايجاد شود که بتواند انحصار رسانه اي غرب را در هم بکشند.

سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه مراسم با مقايسه مطبوعات قبل و بعد از انقلاب يادآور شد: تعداد مطبوعات قبل از انقلاب در گذشته به 10 نشريه هم نمي رسيد و اين تعداد در مقايسه با وضعيت کنوني نشان مي دهد که ما رشد بسيار خوبي داشته ايم.

وي در ادامه ضمن تقدير از رئيس جمهور به دليل حضور در اين مراسم تصريح کرد: رييس جمهور، جمهوري اسلامي قدر و ظرفيت رسانه ها را مي شناسد و حتي بيشترين استفاده را از رسانه هاي دشمن براي رسيدن به اهداف خود مي کند.

حسيني در ادامه يادآور شد: امسال حدود 15 تن وزرا و اعضاي هيئت دولت در اين نمايشگاه شرکت کردند. مردم نيز از طبقات مختلف در نمايشگاه حضور داشتند و بخش بين المللي نيز گسترده تر از سال هاي گذشته بود، همچنين در حاشيه نمايشگاه نشست هاي متعدد و متنوعي نيز برگزار شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: امروز چندصدايي درعرصه منافع ملي معنا ندارد، ما در مسايلي چون دفاع از مظلومان، دامن نزدن به اختلافات کاذب و ديگر مسايل کاملاً با يکديگر همصدا هستيم.

حسيني ادامه داد: امروز ما در دوران جنگ نرم به سر مي بريم بنابراين بايد از بسياري از باورهاي امت اسلامي صيانت کنيم و با مقابله با انديشه هاي سکولاريسم سياست ضاله را در داخل کشور ترويج نکنيم. در اين زمينه انديشه هاي امام (ره) چراغ راه و فصل الخطاب است.

وي در پايان اظهار کرد: در توانمندي هاي کشور همه احاد ملت به ويژه نسل جوان بايد بسيار پويا باشند، ترديدي نيست که همه مطبوعات بايد در اين راه تلاش بيشتري داشته باشند.

بر اساس اين گزارش همچنين در بخش ديگري اين مراسم از آقاي وکيلي، جعفري، شهريار زرشناس، احمد عزيزي، مجتبي مصباح يزدي، سعيد مستقاصي، اميرحسين فردي، محمد ايماني، جانفشان ،محمدعلي معلي به عنوان پيشکسوتان مطبوعات تقدير شد.

در اين مراسم از کشورهاي سودان، چين و سوريه نيز تقدير شد و نمايندگان آنها نيز جوايزي از دست رييس جمهوري ايران دريافت کردند، همچنين از عزت الله ضرغامي نيز به عنوان رسانه يار برتر در اين مراسم تقدير به عمل آمد.

مراسم اختتاميه هفدهمين جشنواره و خبرگزاري ها و مطبوعات کشور عصر روز گذشته با حضور رياست جمهور، وزير ارشاد و جمعي از مديران مسئول و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

پايان پيام/

 

 
 

کد خبر 448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha